Lacrosse + måndag


Jag och min smashburger.

Fina Loan.

I bilen påväg till Metlife Stadium, med världens finaste utsikt framför oss.

Framme!

Vi kom dit cirka en timme efter att matchen hade börjat så det var halvtidspaus då.

St John's mötte Notre Dame i första matchen...

Notre Dame vann stort som ni kan se.

I match nummer två spelade Syracuse mot Duke.

Syracuse i vitt, Duke i svart. Jag hoppades att Syracuse skulle vinna...

...Men tyvärr lyckades Duke vinna med två poäng.

I pauserna dracks det varm choklad från Dunkin' Donuts för att hålla värmen (dock var den riktigt jäkla äcklig, rekommenderas INTE)

I mitten av andra matchen började det regna och folk, inklusive jag och Loan, flyttade sig uppåt mot taket.

I tredje och sista matchen spelade North Carolina (blått) och John Hopkins.

24 sekunder kvar av matchen och John Hopkins låg under med 4 poäng. De lyckades inte göra några fler mål på den korta tid som var kvar, inte så konstigt kanske. De försökte dock!

Bilder från gårdagens lacrosse-matcher. Jag måste säga att våra platser var helgrymma! Loan och jag hade en superbra dag, hon är så himla söt och snäll. Montclair kommer bli väldigt tråkigt när hon åker härifrån i juli.

Min måndag har varit ganska annorlunda jämfört med andra måndagar. B är just nu ledig från jobbet (spring break) så idag och halva dagen imorgon har jag lite extra sällskap hemma (sen åker han till Texas i några dagar). Jag hade hoppats att jag pga hans spring break kunde få lite sovmorgon, men nä då... På förmiddagen började jag kolla på The Girl With the Dragon Tattoo och konstaterade att den svenska versionen är sååå mycket bättre. Lite roligt dock att se alla de svenska platserna men lyssna på engelska skådespelare! Eftermiddagen spenderades med A ute - min lilla kille hade tid hos doktorn så han och B åkte dit efter skolan och jag var ensam med A. Det gick dock över förväntan! Det har tagit tid, men jag tror verkligen att hon börjar gilla mig. Hoppas verkligen det, med tanke på att jag har lekt jage med henne i väldigt många timmar så skulle jag faktiskt bli lite sur om hon inte tycker om mig ;) C är just nu inne i en period med seriösa humörsvängningar - ena stunden är han världens goaste lilla kille, nästa kallar han mig dum och kastar grejer på mig. Idag, när han var på gott humör, frågade han mig hur länge jag skulle stanna hos dem, dock vet jag inte riktigt vad han tyckte om mitt svar, haha. Men vi har iaf konstaterat att vi är vänner. Asså, jag dör lite grann, så himla gullig. 

Nu ska jag kolla på Rapport (ja, jag erkänner: jag har saknat svenska nyheter) och sen sova. Hoppas ni får en trevlig tisdag!
Trackback
RSS 2.0