2012-08-12

Hej på er! Hoppas ni hade en trevlig helg? Det hade jag iaf. En ganska händelselös helg dock men man behöver några sådana oxå för att uppskatta de helger då det händer massor. Igår skypade jag ju som sagt med massa folk i Sverige, cyklade lite och kollade på film. Idag åkte min värdfamilj till stranden och jag stannade hemma och skypade med Mona en stund. Efter det städade jag lite grann på rummet, det måste ju se snyggt ut nu när familjen kommer hit, samt tvättade lite kläder (eller typ hela min garderob...). På kvällen insåg jag att jag inte bara kan sitta inne hela tiden så då tog jag en promenad till Edgemont Park där jag slog mig ner på en bänk tillsammans med The Hunger Games och iced green tea från Starbucks. Efter en stund fick jag sällskap av några änder oxå... Lite småkonstigt. De satt verkligen runt mina fötter!

Förresten, är det någon här som har läst 50 Shades of Grey/Darker/Freed? Funderar på att köpa dem nämligen, de är ungefär lika stora som Harry Potter, Twilight och The Hunger Games här borta och nu ska de tydligen göra filmer av dessa böcker oxå? Verkar som att Ian Somerhalder och Alex Skarsgård är sugna på huvudrollen vilket är tillräckligt för att jag ska se filmerna men då måste jag ju läsa böckerna. Får nog ta en tur till Barnes & Noble i veckan.

Translation:
Hey! I hope you had a good weekend. Mine was really good - nothing much happened but you need those kinds of weekends too to appreciate the weekends where things actually happen. Yesterday was a skype day and afterwards I went for a bike ride and watched a movie. Today my host family went to the beach and I stayed at home and skyped with Mona instead. Later, I cleaned my room a little, it has to look neat since when my family is coming. I also did some laundry (well, I washed almost my whole closet...). In the evening, I realized that I couldn't sit inside anymore so I walked over to Edgemont Park accompanied by The Hunger Games and an iced green tea from Starbucks. Some ducks joined me too, they were so close to me!

Btw, has anyone here read 50 Shades of Grey/Darker/Freed? They are so huge here, just like Harry Potter, The Hunger Games and Twilight! Apparently they are going to make movies out of the books, and since I want to see the movies (Ian Somerhalder or Alex Skarsgård (google it!) might play the main character) I have to read the books. I think I have to go to Barnes & Noble this week.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0