2012-08-16

Oj, dagarna går fort här! Specielt nu då jag har ett slutmål. Yes, jag håller på att diskutera med mina värdföräldrar om när det passar bra att jag lämnar Montclair och familjen Howland-Kruse för att påbörja ett nytt kapitel i mitt liv (låter inte det sådär bra? Haha). Det är väl med blandade känslor som jag diskuterar ämnet - som jag sa till min host mom så vet jag att jag kommer sakna henne, min host dad, kidsen, Montclair och såklart New York, men samtidigt så saknar jag min familj och mina vänner i Sverige (eller snarare Europa) så mycket så jag dör och jag kan knappt vänta tills jag får krama om er allihop igen! Folk säger hela tiden att jag inte ska längta hem för mycket, och visst ska jag väl passa på att njuta av de sista månaderna av mitt liv här borta (okej, det låter som att jag har typ två månader kvar, men det är fortfarande fem... Känns som att det bara är två dock!) men jag kan inte låta bli... Jag är rätt säker på att jag kommer längta tillbaka till Montclair när jag väl är hemma men va fasen, jag är ändå här i ett år lixom - det sätter sina spår. Men jag kan säga att jag efter sju månader här i USA att jag uppskattar Sverige extremt mycket jämfört med innan jag åkte, och jag längtar efter att komma tillbaka. Det kan ingen ändra på.

Nä, nu ska jag sluta tjata om detta, istället tänkte jag berätta om kvällen! Jag drog till Bloomfield Ave för att träffa Leonie och Vivi, två nya tjejer, och tanken var att gå till Cuban Pete men det bev inte av utan istället gick vi till InsaniTea (har inte varit där på evigheter!) och sen en snabbis till Starbucks. Mysig kväll. Jag gillar de där två! Dock kommer ingen kunna ersätta mina favorit-tyskar som alla har lämnat mig, men de får ändå godkänt ;)) Imorgon har jag båda kidsen hela dagen, wish me luck! Vi ska till en dinosauriepark i Secaucus vilket jag faktiskt ser fram emot, det låter sjukt roligt. Förhoppningsvis har jag några fina bilder att bjuda på imorgon :)

Translation:
The days pass by really quickly here! Especially now, when I'm discussing departure dates with my host parents... Yes - soon I will start a new part of my life and I couldn't be happier. I will of course miss my host parents, the kids, Montclair and New York (definitely New York) but I miss my friends and family in Sweden (or should I say Europe) and I can't wait until I get to see all of you again. People always tell me that I should enjoy my year in the US, and trust me, I am. But I can't help it. I'm sure I will miss Montclair like crazy when I come back to Sweden, I mean, I've been here for a year - that leaves traces, you know? After seven months here I must say that I'm so glad to have Sweden and I can't wait to come back.

Alright, enough talking about this, instead I'm going to tell you about my evening! I went to Bloomfield Ave to meet up with Leonie and Vivi. We were first thinking about going to Cuban Pete but went to InsaniTea instead and also to Starbucks for a quick stop. I like those girls! No one can replace my favorite German girls though, but these two are doing really well ;)) Tomorrow I have both the kids at home, wish me luck! We're going to this dinosaur park in Secaucus which I'm actually looking forward to, it sounds like fun. Hopefully I have some nice photos to show you afterwards :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0