Overkligt

Jag insåg precis att jag snart kommer hem. Inte långt kvar. Visst, det är fortfarande 5 månader, men om man tänker efter så kommer den tiden gå ganska fort. Jag menar, de senaste 7 månaderna har verkligen susat förbi så de nästkommande 5 månaderna kommer ju typ... Susa ännu fortare (?). Detta gör att jag börjat fundera på vad jag vill göra under mina sista månader här i Montclair och New York. Denna lista är mer för min egen skull, men jag tänkte att jag ju kunde lägga upp den här oxå.

Innan jag åker hem vill jag:
- Besöka Macy's på 34th Street (världens största butik!)
- Åka upp till Harlem
- Åka till Astoria, Brooklyn
- Åka till Wall Street
- Se en NY Rangers-match
- Mysa ännu mer i Brooklyn Bridge Park
- Besöka Boston
- Besöka Chicago
- Spendera mina pengar på fina designerväskor (har kollat på två stycken...)
- Köpa en iPhone 4S

Att jag snart kommer hem innebär oxå att jag borde börja fundera på vad jag vill göra när jag kommer tillbaka till Sverige. Jag är faktiskt rätt taggad på att börja plugga igen! Jag har hittat det perfekta programmet för mig, International Sales & Marketing i Ljungby, Småland. Dock är jag lite osäker på hur stor chans jag har att komma in då de endast accepterar 30 personer per år och även fast mina betyg inte är dåliga, så är de inte direkt världsbäst heller... Tyvärr. Vilket jag idag är väldigt arg på mig själv över. Varför var jag så jäkla lat i gymnasiet? Hade jag ansträngt mig lite till så skulle jag klara mig bra på mina nuvarande betyg. Så himla typiskt att jag inser detta NU och inte för typ två år sedan eller sådär. Men aja. Jag är iaf rätt glad över att jag vet vad jag vill göra, nu gäller det bara att kämpa på för att nå mina mål. Och om jag inte kommer in på Linnéuniversitetet så finns det ju andra bra universitet oxå, exakt var vet jag inte just för tillfället men jag ska forska i detta. 

Jag ber om ursäkt för att det blev ett superlångt inlägg, men jag kände att jag behövde skriva av mig lite grann. Förresten, om två veckor kommer världens bästa familj hit!! Åh, det ska bli så himla mysigt. Ser verkligen jättemycket fram emot det. De två första dagarna de är här så kommer jag jobba, men sen blir det semester i lite drygt en vecka. GÖTT. Nu ska jag avsluta detta inlägg. Hoppas ni har haft en trevlig onsdag!

Translation:
Use Google Translate or so. This is too long to write in English as well. Sorry guys.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0