2012-12-02

Wall Street Bull
Josine och det kuliga hjulet på 23 St
Fin utsikt från ett berg i Central Park
Jag och min fina, fina vän
Alltså jag dööööör lite när jag ser den här bilden!
Ett himla bra band, kommer tyvärr inte ihåg vad de hette
Julpynt hos Bergdorf Goodman
Finaste skyltfönstret i stan? Bergdorf Goodman
Serniserniserni? Det står "God Jul" på Cartier's flagga! 
The Rockefeller Christmas Tree
Jag framför julgrannen
Ännu en bild av julgranen - visst är det fint?
 
Jag har helt missat att det var första advent idag. Amerikaner uppmärksammar inte det alls vilket är lite småtråkigt om jag ska vara ärlig. Min news feed på Facebook ger mig dock tillräckligt med första advent-uppdateringar så jag klarar mig bra ändå ;) Att fira jul så här blir ju en upplevelse det oxå.

Så, idag var det alltså söndag och jag hade en jättebra dag. Kollade på julkalendern till frukost och sen åkte jag till New York med Rilana. Vi åkte först ner till Bowling Green Park där Wall Street Bull, eller Charging Bull som statyn egentligen heter, står. Detta var det sista jag hade på min lista som jag skulle vilja se innan jag åker hem (fråga mig inte varför, så speciell var den ju inte). Sen åkte vi till Sockerbit för att köpa Ballerina-kex till min engelskalektion nästa vecka, men det slutade med att jag kom ut med lösgodis istället. Bra lixom. Sen gick vi upp till 23 St och Flatiron Building där vi mötte upp Josine. Vid Flatiron Building så hade de ett sånt där kul hjul som man snurrar och så vinner man något, gissa vad jag vann? En karta över Manhattan! Den visade sig faktiskt vara bra att ha då vi alla hade glömt våra tunnelbanekartor hemma. Efter att ha snurrat hjulet så åkte vi upp till Central Park där vi promenerade runt lite en stund. Vi åt lunch, tog kort på ett berg, träffade på Elmo (åååh, jag och Rilana skrattade så mycket så vi knappt kunde andas när vi såg Elmo vandra runt i parken. Ännu ett sånt där internskämt som vi har), såg massa enorma såpbubblor och lyssnade på urbra musik. Sen promenerade vi på en super crowded Fifth Avenue till Rockefeller Center där vi kikade på den omtalade julgranen, och sen lämnade Josine oss och jag och Rilana shoppade julklappar. Nu är jag faktiskt helt klar med all julklappsshooping för i år! Himla gött måste jag säga. 

Som ni märker så var min dag himla bra. Hur var er söndag? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0