2012-12-15

Och DÄR ligger båda kidsen i sina sängar och sussar så sött. Eller alltså, det är iaf vad de ska göra och jag är ganska säker på att min lilla kille sover men lilltjejen är nog fortfarande vaken. Fast de är inte så små direkt, A är redan 12 år och C fyller snart 10. Gud så mycket de har växt under tiden jag har varit här. Inte så mycket på längden men däremot som människor. Speciellt C har utvecklats så otroligt mycket - i januari så kunde han knappt gångertabellerna men nu räknar han matte som är mer avancerad än vad jag gjorde i den åldern. Jag är så stolt över mina kids och kommer sakna dem så otroligt mycket när det väl är dags att säga hej då. Ett år sätter minsann sina spår. Men än har vi fortfarande lite tid tillsammans och med tanke på att en stor del av den tiden inte innehåller skolarbete så kommer de sista dagarna (ja, jag räknar minsann dagar nu) bli fantastiskt mysiga. Vi ska bara hitta på massa kul saker tillsammans!

Speaking of kul saker - jag träffade Rilana idag och det är ju alltid lika roligt. Vi hängde som vanligt på Starbucks och gissa vem som helt plötsligt kom in och sa hej till oss? Ni kan ägna er söndag åt att lista ut vem det var. Den som gissar rätt får en liten shoutout här på bloggen, sicken vinst! Iaf, vi pratade om massa saker. Det är roligt det där, hur man med vissa människor knappt kan föra en normal konversation men med andra kan man inte sluta prata. Rilana är en av de sistanämnda - jag träffade henne senast igår eftermiddag och pratade då i ungefär två timmar, och idag gjorde vi samma sak. Lite knasigt ändå, eller? Men mysigt är det. Imorgon ska vi till NY tillsammans och göra massa trevliga saker; Soho, West Village, Brooklyn, Bryant Park och Times Square står på min lista och med tanke på att det är min sista dag i NY (OMFG) så har jag störst bestämmelserätt. YAY! 

Efter några timmar på Starbucks så blev det som sagt jobb. Jag började kl 16 och kollade på film med kidsen och sen gjorde jag pastagratäng till middag (C älskar det, synd att jag inte lärde mig tidigare hur man gör) och sen gick C och lade sig och då pysslade jag och A en stund. Hon började med en affisch som hon ska ge K i julklapp! Den är riktigt fin faktiskt. A är så himla kreativ vilket är något jag älskar med henne. Jag önskar att jag hade varit lite mer kreativ än vad jag är, men det är verkligen inte min starka sida att hålla på med sånt där, iaf inte mer än typ 10 minuter eller så. Fast det enda jag gjorde var att limma fast bilder och måla små lila hjärtan så det var inte så jätteavancerat direkt. Det passade mig bra ;)

Nu ska jag ägna mig åt lite Castle, är just nu på säsong 3 och det är sjuuukt spännande! 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hm?! Kan det vara kaffekillen kanske :S

2012-12-16 @ 08:04:38
Postat av: Mr Jepp

Det var det vi ville gissa på också. ;-)

Kram, från ett från början på helgen rejält snötäckt Love-ön, mer än 1dm.
..men nu och kommande 2-3 dagar utsatt för 2-4 plusgrader.
Den granitgråa skärgården syns igen, redan idag.

/LL

2012-12-16 @ 11:33:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0