2012-12-16

Enorm kaka från Pasticceria Rocco
Jag vet inte vad detta är men jag önskar mig den. Finns på CB2
Empire State Buiding nu ikväll - det var så grymt dimmigt!
 
Aldrig tidigare har en dag i New York varit så fail som denna. Först och främst så var det min absolut sista dag i NY på ett bra tag så bara det är ju en anledning till att allt kändes skit. En ytterligare anledning till att det var totalt katastrofalt i NY idag var vädret - det var regnigt, kyligt, blåsigt, dimmigt, molnigt... Ni vet. Det enda som egentligen var lyckat med min dag var middagen. 

Första stoppet blev Sockerbit i West Village där det inhandlades lakrits till min värdfamilj (de måste få smaka på riktig lakrits nån gång lixom) och Maoam till Rilana. Sen promenerade vi på Bleecker St till Soho och hittade ett italienskt bakery med enorma kakor som vi tänkte att vi kunde testa. Vilket misstag. De var inte alls goda. Om ni nån gång överväger att prova Pasticceria Rocco så tycker jag att ni ska tänka om (trots alla bra reviews). Efter kakan så promenerade vi vidare och hittade en Michael Kors-butik, en second hand-butik med endast Chanel, Balenciaga, Celine, Hermés och Louis Vuitton (alltså jag trodde att jag hade dött och kommit till himlen eller så), en supercool inredningsbutik och lite annat trevligt. Tanken var ju oxå att åka ner till Brooklyn men på grund av vädret så hoppade vi det och åkte tillbaka upp till Midtown för att gå på Inside the Lion King, en utställning om musikalen The Lion King, men tråkigt nog så var kön dit så himla lång så vi bestämde oss för att strunta i det oxå. Istället promenerade vi uppåt på 6th Ave och hittade lite kul saker, tex NHL-butiken där det blev ett inköp (hittade en Rangers-tröja som jag ville ha men den kostade 125 dollar...) och fina juldekorationer. Sen blev det häng på Times Square innan vi bestämde oss för att äta middag på Shake Shack. I vanliga fall undviker jag restaurangen på 8th Ave, men tack vare regnet så höll sig folk borta därifrån vilket betydde att jag och Rilana kunde beställa vår mat och få ett bord relativt snabbt! Hamburgaren var lika god som alltid. Sen blev det Bryant Park en stund innan vi åkte hem. 

När jag kom hem så fortsatte jag med min packning och har nu lyckats sortera ut ungefär hälften av allt jag hade tänkt ta med hem och det jag hade kvar har jag lyckats få plats med i ena halvan av min resväska. Bra jobbat tycker jag! Det som återstår att packa nu är några jackor, skor och alla småsaker som bilder, böcker, souvenirer... Sånt där jox ni vet. Men det känns skönt att vra typ klar nu så att jag inte behöver stressa med det de nästkommande dagarna. 

Nä, nu blir det Castle igen, laters!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0