2012-12-17

Har ni tänkt på att 2012 snart är slut? Galet ändå hur fort det har gått, men så mycket jag har hunnit med. Jag kommer knappt ihåg allt jag har gjort, men framförallt New York har ju varit det stora temat här på bloggen. Jag känner NY bättre än Ellös, Uddevalla och Göteborg tillsammans - det säger en hel del om hur mycket tid jag har spenderat i den staden. Nu är det typ bara två dagar kvar till mitt flyg till Texas och jag lämnar alltså världens bästa stad bakom mig. Det känns... konstigt. Sorgligt. Som om jag lämnar min bästa vän ungefär. Dock kommer New York alltid finnas kvar (såvida de inte träffas av ytterligare en orkan eller ett kapat plan eller en skjutgalen snubbe) så det känns ändå rätt okej att lämna det. Konstigt, men okej.

Min sista måndag i Montclair spenderades liksom de flesta andra dagar tillsammans med Rilana. Idag var det ett besök till Willowbrook som stod på agendan och vi båda kom därifrån med grejer. Rilana hittade julklappar till sina kids och jag kom därifrån med en svart iPhone 4S. Äntligen! Som jag har längtat efter det. Efter att min värdfamilj gav mig en iPhone i september så har jag hela tiden känt att jag måste skaffa mig en egen iPhone för det skulle vara omöjligt att gå tillbaka till min gamla mobil och sen dess har jag försökt spara pengar men det var väl egentligen inte förrän för lite drygt fyra veckor sedan som jag faktiskt tog tag i sparandet på riktigt, då jag kollade upp hur mycket det skulle kosta att köpa den i Texas (skatten är högre där så det blev lite skillnad). Nu har jag iaf min lilla bebis! Ungefär 600 dollar fattigare dock, men det är det värt. Om nån vill ha mitt nya amerikanska nummer så är det bara att höra av sig!

Jobbet var helt fantastiskt idag faktiskt. A kom hem och var på otroligt gott humör, vi skrattade och skämtade mest hela eftermiddagen. När C kom hem och fick se min iPhone så blev han oxå på sjukt bra humör. Läxorna gick som en dans och när de båda var klara så lekte vi massa kul lekar och hade such a good time. Jag älskar mina kids, seriöst. De är fantastiska. Visst har de sina mindre bra stunder, men för det mesta är de underbara. 

Nu ska jag räkna mina småmynt som jag har sparat sen september, sen kolla Castle och slutligen sova. Trevlig tisdag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0