-

Blev plötsligt sjukt sugen på prinsesstårta, vad hände där? Jag trodde att jag hade ätit tillräckligt med tårta redan, men tydligen inte. Funderar på att önska mig en prinsesstårta när jag fyller år, men det är ju nästan fem månader kvar tills dess så jag hinner nog ändra mig.

Igår hängde jag med Valerie, Loan, Lena, Frederike, Julia och Isabell, först på Willowbrook mall och sen hemma hos Frederike. Vi åt glass och bara snackade, inte fel. Idag ska vi allihopa till New York för att gå på ett museum och sen möter vi upp Denisse, Debora och Daniela i Brooklyn där vi ska käka middag för att fira Danielas födelsedag. Skoj!

Kommentarer
Postat av: Lasse

Hej

Du verkar ha det bra nu. Om känslor som Du nu beskriver handlar om att längta efter en tårta! då har Du nog det rätt bra. Skönt för oss bara kan vara hos Dig via blogg.

Tiden kommer att gå fort nu.

Du kommer att sakna detta!

Mentalt kommer Du, i minnet, resa och vara i Montclair, Valley Road, Starbucks och den där "byhålan" du tar bussen till, till och från resten av livet. Minnas ljud, lukter, smaker...

Troligen kommer du även att tjata huve´t av oss andra. Precis som killar som snackar lumparminnen.



På tal om typen av tårta du nämnde, Prinsess-. Ja du vet väl att vi fått en ny, här i Svedala en Estelle.

Livliga diskussioner om att Kronprinsessan Viktoria och Daniel gav henne DET namnet. Media och intervjuade gör skenet av att det är ett konstigt namn. Vad trött man blir. Om och när folk bry sig och ska lägga sig i sådant, så har man det troligen fööör bra. Eller mer egna problem.

Kay Pollak säger: Det Per säger om Bengt säger mer om Per, än om Bengt.

Låt prinsessans namn vara Viktorias och Daniels ensak (punkt).

Annars då. Isen är helt borta i fjorden. Snön likaså. Grusvägen är upptinad, våt och jazzig. Trodde jag hade fått punktering.

Mycket töande i veckan som gått. 2 helt soliga dagar denna helg. Fredagen innehöll också Vår-sol. Men jag märkte bara av det på Lavön i form av en Stjärnklar himmel. Kom fram först runt 22.00. Månnen är nu snart i nedan och går ner! i havet, nästan glödande röd, vid 23.30 mellan Bonden och Gullholmen.

Helt sjtärnklart och magiskt.

Solen gick ner efter 17.30, tanken slog mig då. Var står solen, nu (fast då, då, nu är ju Sönd morgon), på himlen hos Dig!

Går den upp, och tar den över denna dag och lyser på Er nu istället? (om den är klart väder, men det måste det väl vara för det har bara varit sol i NY de 2 ggr jag varit där).

Men tankarna blev tråkigt krassa, det är ju bara 6 tim differens. Dvs 11.30, attans, då har ni ju haft (sett) solen i 5 timmar redan (den går upp ½8 här men just nu ½7 hos er).



Ha det riktigt, fortsatt, bra!

/Ellen "L-en" på Lavön

2012-02-26 @ 08:23:54
Postat av: Emma

L & L: Jodå, allt är mycket bättre här nu. Inte perfekt, vilket det väl inte heller kommer att bli (det blir det väl aldrig för någon?), men mycket mycket bättre. Men det känns väldigt bra iaf när familjen pratar om vad för slags tårta jag önskar mig när jag fyller år och så, det betyder ju ändå att de vill att jag ska stanna kvar här.



Med tanke på att det snart är mars redan, och det känns som typ januari fortfarande, så kommer nog tiden gå sjukt fort! Det känns både positivt och negativt - positivt för att jag snart kommer vara hemma hos mina nära och kära igen, negativt för att jag kommer sakna mitt liv här så himla mycket. Starbuckshäng på kvällarna, New York på helgerna, hunden, FAMILJEN såklart... Så det kommer kännas jobbigt i januari nästa år. Dock är det nog mest positivt att tiden går fort, hade det inte gjort det så hade jag inte klarat av det här tror jag.



Ni kommer garanterat få höra massor om det här äventyret! Men det är väl ganska naturligt eller? Det är ju en ganska stor grej att vara med om ;)



Jodå, jag har hört talas om det och måste erkänna att jag är väldigt imponerad. Jag trodde att de skulle välja ett klassiskt kungligt (tråkigt) namn men Estelle är himla fint.



Ja, våren är här i Montclair oxå, dock snöade det i två minuter igår i New York, och det var molnigt lite då och då. Nu skiner solen igen dock och vinterjackan är alldeles för varm!



Jag ska ha det superbra om ni lovar att oxå ha det bra! Tack för kommentaren, det känns oerhört bra att veta att ni tar er tid att berätta om vad som händer hemma och sådär.

2012-02-26 @ 21:28:58
URL: http://emsaupair.blogg.se/
Postat av: Lasse

Bra att Du ville få reda på lite.

Då får jag börja med att erkänna att månen är ny och inte nedan.

Det blev fel liksom, pss som stavfel och missade ord.

Det blir troligen snö på västkusten också, på måndag. Sedan kommer värmen tillbaks på onsdag.

Ha de'

/L

2012-02-26 @ 23:18:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0