1 månad

Jag glömde helt bort att nämna en sak igår - då var det en månad sedan jag landade hemma hos min värdfamilj i Montclair. Ibland känns det som att jag har varit här längre än så och ibland känns det som att jag har varit här i en vecka ungefär. Dock gör det mig faktiskt lite ledsen att säga att det nu bara är 11 månader kvar av mitt år i USA. Herregud, det svänger ganska mycket det där! Förra veckan ville jag ju räkna veckor istället för månader för då kändes det som att det gick snabbare, haha... Allt har inte varit helt enkelt den senaste månaden - hemlängtan, två barn som inte ville göra det jag ville och så själva grejen med att anpassa sig till nya rutiner och miljöer. Svårare än jag trodde, men nu har allt fallit på plats vilket känns himla bra!

Under min månad här har jag gjort så mycket roliga saker, bland annat:

- Åkt skridskor i Central Park
- Besökt två museum i New York
- Sett en Broadwayshow
- Ätit tårta till frukost (två gånger till och med)
- Åkt skridskor med C, A och B
- Träffat massor av nya människor!
- Besökt Starbucks sjukt många gånger
- Gått på en basketmatch

Och massa annat säkert, men ni vet ju hur mitt minne är... Idag fyller K år så jag ska snart dra bort till CVS och fixa ett kort. Present har jag ingen aning om än, får se om jag hittar något fint nånstans på vägen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0