Att köra vilse i Montclair är inte svårt

Hemma i Sverige tycker jag om att köra i mörker. Att blända av helljusen var och varannan minut gör att jag håller mig vaken vilket ju alltid är bra när man kör bil. Att köra i mörker i Montclair är inte riktigt lika roligt. För det första; alla gator ser likadana ut. För det andra; gatuljusen här är EXTREMT dåliga. Det är nästan så att det är ljusare på Lavön... För det tredje; inte nog med att gatorna ser likadana ut, även husen är väldigt lika varandra. Jag skulle ju åka och hämta Lena idag för att sedan åka vidare till bion i Caldwell. Jag susade upp till hennes gata och parkerar utanför vad jag trodde var hennes hus och skickade iväg ett sms om att jag var utanför huset. Får tillbaka "Vart då? Jag är utanför!" så då hade jag kommit till fel hus. Jaha. Åkte fram och tillbaka på den där jävla gatan ett par gånger innan jag hittade henne... Haha. Filmen som vi skulle se, The Vow, skulle börja 7.45 pm och 7.56 var vi framme på bion och fick då veta att alla biljetter till den föreställningen var slutsålda. Istället köpte vi biljetter till nästa föreställning, kl 10.10 pm, och åkte hem till Julia. Efter nån timme där så åkte vi tillbaka till bion och såg alltså The Vow som jag ska berätta mer om imorgon för nu är jag jättetrött och ska sova. Imorgon kommer oxå dagens På plussidan-inlägg (exakt hur länge ska jag hålla på med det Erica? :P). Så ja, godmorgon Sverige och godnatt America!
Trackback
RSS 2.0