Dagen som varit

Hallå där. Vilken dag. Seriöst, jag är helt slut men det är inte dags att sova riktigt än. Först måste jag se till att Anna och Conor sover, sen ska hunden ut på kvällspromenad och SEN är det dags för mig att äntligen få sova. 

Dagen startade redan kl 6 imorse, vilket är 45 minuter tidigare än jag vanligtvis brukar vakna (jag snoozar oxå i ungefär en halvtimme, så härligt) och det kanske inte låter så himla tidigt eller jobbigt, men då kan jag säga att det tog evigheter för mig att somna inatt och sen vaknade jag en gång i timmen hela natten. Så nä, det är inte så tidigt men om man inte har sovit tillräckligt under natten, så blir det jobbigare. Så klockan 6 gick jag ut med hunden på en snabb promenad. Det var röd soluppgång och gissa vad? Efter några dagar med solsken så började det idag regna. Bondepraktikan funkar här oxå alltså, det trodde jag aldrig, hehe. 

Efter promenaden med D så fixade jag lite grann med kidsens luncher och klockan 7 kom A ner för att äta frukost. Lixom, vad hände där? Hon brukar i vanliga fall inte komma ner före halv 8! Jag blev extremt förvånad. 10 minuter senare kom även C, som inte heller brukar komma ner så värst tidigt. GÖTT! tänkte jag och trodde väl att resten av morgonen skulle gå lika bra, och det gjorde den - fram tills det var dags att åka till skolan. Vi lyckades iaf ta oss till skolan, i tid dessutom. Bra morgon måste jag säga!

Efter en snabb frukost drog jag till Bloomfield och hämtade Denisse för att sen åka vidare till Willowbrook (köpcentret ni vet). Kom hem därifrån runt 13.30 och tog då vovven på promenad nummer två, slängde i mig lite lunch och drog till skolan för att hämta kidsen. Sen har det rullat på som vanligt - läxor, middag och packning för helgen. Jag själv surfar för tillfället runt på Forever21.com för att se om det är nån idé att dra dit imorgon när jag ändå är i NY, jag behöver ju inte gå dit om jag inte hittar något som jag är intresserad av. Fast de har ett par jeans, en väska och en jacka som verkar helt okej... Blir nog en tripp till Fifth Avenue för lite Forever 21-shopping och även en sväng till H&M kanske, när jag ändå är där?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0