I hate to turn up out of the blue uninvited but I couldn't stay away

Dagens låt: Someone Like You - Adele, därav rubriken, den meningen sitter verkligen på hjärnan idag. Jag menar inget med det egentligen, så ni behöver inte bli oroliga för att det har hänt något. Lovar. Igår var det Stronger (What Doesn't Kill You) med Kelly Clarkson som gick på repeat här. Deppig musik kan tyckas, men jag gillar det. 

Onsdag idag, redan! Vart tar dagarna vägen? Idag har jag dessutom varit i USA i 4 veckor. Jag vet egentligen inte om jag ska säga "bara" eller "redan", men så är det iaf. 48 veckor kvar to go och sen kommer jag hem igen! Haha. Jag tror att jag kommer räkna veckor istället för månader, jag menar, 48 veckor låter inte alls lika mycket som 11 månader. Kanske borde jag skaffa mig en almanacka oxå där jag kan skriva upp massa roliga saker som händer. Jag har visserligen med mig en kalender men jag lyckas alltid glömma bort att använda den... En almanacka som hänger på väggen skulle nog funka bättre för mig. Får se om jag lyckas hitta nån fin nånstans. 

Snart ska jag till Starbucks (igen, Starbucks måste verkligen älska au pairer) och träffa en tysk au pair. Av de 40 au pairer som bor här i Montclair så tror jag att ungefär hälften är tyskar, om ni tycker att jag hänger med väldigt många tyska tjejer menar jag. Måste börja göra mig iordning nu, tänkte promenera dit istället för att ta bilen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0