Leap day

2012 innebär ju skottår så idag är det skottdagen! Haha, här i USA är det tydligen ganska stort för på Facebook skrivs det massor om olika erbjudanden och grejer. Lite intressant, i Sverige är det väl inte alls så? Eller? 

Anyways, min dag kommer se ut som vanligt - hämta kidsen från skolan, äta mellanmål, göra läxor, leka och sen slutar jag när B kommer hem. Tyvärr regnar det ute idag så det får bli lite lek inomhus istället för på skolgården men det blir bra det oxå! Förhoppningsvis har inte barnen alltför mycket läxor, det blir så mycket roligare om vi kan göra något ihop. Förresten, en fråga: vart ligger Hållö? Är inte det i närheten av Orust?

Kommentarer
Postat av: Louise

Jag har bara hört om en "tradition", och det är att det är tjejerna som ska fria idag på skottdagen, och att killarna inte får säga nej, mamma pratade nåt om det, men jag vet inte riktigt varför ;)

Enligt google ligger Hållö typ vid Smögen, hurså? :)

2012-02-29 @ 20:40:56
Postat av: Mamma

Hållö ligger vid Smögen. Sedan en nyhet som fick mig att se rött. Vi som har månadslön jobbar gratis på skottdagen. Visst låter det kul ;-). Funderar nu på att ha semester vart 4:e år på skottdagen för då måste jag ju få betalt. inte 17 tänker jag ge bort min dyrbara tid gratis till Tjörns kommun. Never in My life. Kram

2012-02-29 @ 22:10:29
Postat av: Lasse

Hållö och dess fyr syns från jepparnas berg, ligger 2 mil bort (nord nord ost). Som om det låg strax till vänster om Islandsberg. Såg en reflektion på Mammas iakttagelser i metro idag, mann gillade INTE att skottdagen låg på vinter halvåret. Nej, den borde ligga den 32 juli. Kreativt tyker jag. En extra sem.dag vart 4maj:e år!!

2012-02-29 @ 23:50:46
Postat av: Lasse

...vart 4:e år! (f'låt! Slant med fingret)

2012-02-29 @ 23:53:16
Postat av: Emma

Louise: Haha, så det var idag jag skulle ringa Mark Salling då, fasen va bra. Men vi har fortfarande skottdagen här så jag hinner fortfarande ;)) Älskar förresten att du googlade vart Hållö ligger, inte bara jag som inte har full koll med andra ord, hehe :P



Mamma: Semester låter ju rätt gött sådär, kör på bara!



Lasse: Hm, jamen det låter väl som en rätt bra idé tycker jag. 32 juli alltså, det funkar för mig!

2012-03-01 @ 01:12:26
URL: http://emsaupair.blogg.se/
Postat av: Louise

Får vi reda på varför du ville veta det eller? :)

2012-03-01 @ 20:22:20
Postat av: Louise

Haha, ja, ring honom ;)

2012-03-01 @ 20:27:19
Postat av: Emma

Louise: Om Hållö menar du? Jag hittade en bild från Hållö och tyckte det såg så himla fint ut, men väldigt väldigt osvenskt så det var därför.

Yes, jag ringde honom igår och han sa ja så den 20/8 blir det bröllop i Dallas, Texas! ;)

2012-03-02 @ 00:06:53
URL: http://emsaupair.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0