På plussidan 17/2 2012

Jag kom precis hem från New York där jag lämnade av kidsen. De ska spendera helgen där eftersom föräldrarna är iväg på födelsedagssemester och jag får inte lov att jobba mer än max 10 timmar under en dag så de kan inte stanna hemma med mig, haha! Rätt gött. Hela helgen ska jag mysa, inte helt fel. Förresten, jag kom inte alls hem "precis". Jag var hemma för ungefär 2 timmar sedan men fixade middag (jag vet, sjukt sent att äta middag kl 22.30 men jag hann inte äta i NY) och tog sen vovven på kvällspromenaden. Nu ska jag krypa ner i sängen, men först tänkte jag bjuda på dagens tre roligaste händelser:

1. Jag var i New York. Jag ÄLSKAR den där jäkla staden, så himla fantastisk! Vi åkte dit runt 17, mitt i rusningstrafiken, så det tog en bra stund att komma in till busstationen men det gav oss en chans att njuta av världens bästa utsikt över NY - the skyline. Freakin' amazing.

2. Cluster meeting idag, mitt första, vilket som jag skrev i förra inlägget var ganska tråkigt, men jag fick ju iaf träffa alla fina människor som jag har lärt känna här. Det var nice.

3. Jag hittade fler smaker på knäckebröd idag så jag köpte ett med smak av surdeg (vet inte om jag gillar det, jag tycker inte riktigt om surdegsbröd men kanske att detta är annorlunda?) och ett med fullkorn vilket är det som jag gillar mest. Inte fel. Kidsen tyckte dock inte lika mycket om det som det andra jag köpte sist, med smak av sesamfrön. Konstiga ungar... Haha.

MÅste bara nämna en sak. Jag skrev ju tidigare idag att jag skulle ta mig till Forever 21 på 5th Avenue för att kolla in ett par jeans och nåt mer, så jag gick först till H&M och sen vidare mot Forever 21 bara för att upptäcka att de har stängt den butiken?! Helknasigt ju. Jag var där för mindre än två veckor sedan och nu är den stängd? Hm. Jag gick istället till den på Times Square men seriöst - den var tre våningar hög och varje våning var dubbelt så stor som mitt hus här i USA. Med andra ord var butiken ENORM. Jag gav upp efter att jag hade kollat halva våning 2, då orkade jag inte mer utan drog hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0