Positiv inställning

Som min kära pappa sa här om dagen så är jag ganska bra på att skaka av mig jobbiga saker som händer. Jag kan hitta något positivt i det mesta, det behöver inte vara nån stor grej, så länge det är något. Dock var det inte så enkelt förra veckan när det hände en väldigt jobbig grej. Trots att peppande kommentarer, mail och PM på Facebook strömmade in så kunde jag ändå inte riktigt släppa den där jobbiga känslan. Efter en mysig helg med mina favoriter här i Montclair så kändes det dock bättre och jag insåg, dagen efter att jag hade pratat med mamma om det, att det jobbiga faktiskt kunde vara till min fördel. Jag fick oxå ett mail från min fina faster som hjälpte oerhört mycket - hon jämförde mitt liv med en skidåkare och skrev oxå om positiv inställning. Jag brukar som sagt vara ganska bra på det där med positiv inställning så imorse bestämde jag mig helt enkelt för att det skulle bli en bra dag. Gissa vad? Det blev det. Nästan.

Min entusiam dämpades något när jag kom ner i köket imorse men jag tänkte bara att va fasen, alla har väl lite dåligt morgonhumör då och då. Jag har det hela tiden hemma (men inte här konstigt nog, det är väl för att jag inte är hemma hos min egen familj) så varför ska inte min host family få ha det bara för att jag är här? När jag åkte och hämtade kidsen tänkte jag att nu ska jag göra det här till en himla bra dag och hade planerat att ta med dom på en cykeltur innan läxorna skulle göras. Dock gick det inte riktigt så bra som jag hade hoppats. A strulade med läxorna som vanligt men vi har nu pratat igenom allt och förhoppningsvis blir det bättre. Dock känns inte allt hopplöst för tillfället, så jag tror verkligen att min positiva inställning funkar! Inte för att det blev en perfekt dag men som sagt så har jag ju inte deppat ihop totalt. Gött.

Planerna för ikväll är faktiskt att stanna hemma. Dock känns det rätt okej efter kvällens diskussion med K och A. Ska se om jag hittar något roligt på min tv, annars blir det väl nån serie på datorn :) Snart kommer dagens "På plussidan" upp oxå och den är positiv idag kan jag ju säga!
Trackback
RSS 2.0