Söndag


Trots att det är söndag så är det ändå galet många nere på Valley Road.

Lite lugnare här dock...

Favvisarna var såklart med.

Jag gick och gick och gick...

... Och nådde till slut mit mål - Edgemont Memorial Park!

Edgemont Memorial Park (denna del heter dock något med Gardens men jag kommer inte ihåg vad, så det får helt enkelt vara Edgemont)

Monumentet i Edgemont Park.

Så himla fint är det!

Patriotismen gör sig påmind igen, men I like it.

På andra sidan parken.

Monumentet är rest för att hedra de som stupade i Första världskriget samt Korea- och Vietnamkriget.

Om ni kommer hit nån gång - mata inte gässen! Om polisen ser er så blir ni skyldiga $300. Inte så roligt va? (och mamma, det är faktiskt varken ankor eller änder - det är GÄSS)

Ni förstår att jag gillar detta va?

Okej, ganska dålig bild egentligen, men detta är iaf krigsmonumentet. 

Gillar verkligen detta träd, fläckigt och fint.

Bakom trädet gömmer det sig en polisbil. Jag är livrädd för dem...

... Men jag var ju såklart tvungen att ta kort på den. Mina favoritfärger lixom, hihi.

Påväg hem igen.

Köpte med mig vanilla latte från Starbucks, perfekt söndagstreat.

Fråga mig inte vad detta är, men jag tycker det är fint iaf.

Hemma på min gata igen!

Har haft en fantastiskt bra söndag. Började med att skypa med mina fina vänner (saknar er båda så otroligt mycket!) och sen drog jag ut på en promenad, denna gång till Edgemont Memorial Park som faktiskt är mitt favoritställe i Montclair. Det finns inget som gör mig så lugn som vatten. Hemma skulle jag kunna sitta vid havet en hel dag utan att tröttna. När det då finns en park med vatten och som dessutom har ett väldigt fint momument så kan det ju inte bli mer än rätt. När jag kom hem igen och jag berättade för B vart jag hade gått så sa han att jag hade gått väldigt långt, vad tog det, kanske en halvtimme att gå dit? Inte så farligt. Jag gissar att avstånd blir något helt annat här i USA jämfört med hemma, där jag kunde gå till Ellös utan problem. Nu på kvällen har jag hängt hemma hos Lena och kollat på Super Bowl, vilket jag ska berätta mer om alldeles strax, men först får ni några (ganska många) bilder från min promenad på Valley Road till Edgemont Memorial Park.

Kommentarer
Postat av: monika

Ååh så fint det är :D grymma bilder.

Saknar dig oxå, massa mycket!

2012-02-06 @ 19:35:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0