Tisdag


Vi åkte till Clifton för att bowla men hamnade i en lekpark istället. Bowlingen var så jäkla kass, galet tråkigt ställe.

När vi kom hem hittade jag det här i brevlådan. Innehållet? Marabou Daim, Marabou Sensation Strawberry Cheesecake, vaniljte, kort från lillebror och kort från allihopa. Tack mamma, pappa, Daniel och Simon, det uppskattas sjukt mycket och Daimchokladen var galet god!


Mina värdföräldrar kom ju hem från Belize igår så nu ikväll delade de ut lite presenter. Jag fick en röd t-shirt och den där otroligt fina träsaken på bilden ovan - så himla snällt av dem! Trägrejen (jag vet inte vad det heter) är handgjord i en Maya-indian-by, försök slå det om ni kan!

Min tisdag har varit... Inte som andra tisdagar. A och C var lediga från skolan och föräldrarna jobbade så jag har varit själv med dem mellan 8.30 och 17.45 ungefär. Vi började med att göra semlor, eller rättare sagt bullarna till semlor (jag har inte smakat än men A gillade dem så förhoppningsvis är de okej) och sen åkte vi till Clifton för att bowla. När jag kikade runt på några olika sajter så tyckte jag att Van Houten Lanes verkade helt klart bäst - där fanns arkadspel och grejer så därför bestämde jag att vi skulle dit. När vi väl kom fram så hade de typ ett arkadspel, inga videospel som de sa skulle finnas och själva bowlingen var ju inte heller direkt rolig. Därför åkte vi därifrån efter att ha spelat en gång (jag vann, tihi) och stannade till i en lekpark där vi lekte kull. Vi hade faktiskt riktigt roligt! Innan vi åkte hem så stannade vi till vid isrinken och åkte lite skridskor och spelade några spel. Kidsen har verkligen gjort allt för att reta varandra hela dagen, men det har ändå gått hyfsat bra tycker jag. Känns skönt.

På kvällen har vi bara pratat om vad alla har gjort i helgen och jag är inte lite avundsjuk på vad K och B har gjort - Belize verkar vara ett himla mysigt ställe. Tydligen inget för dom som vill bada och simma för trots att det ligger i Karibien så finns det inga såna där fina, vita stränder. Vi åt oxå lite av tårtan som var kvar från förra veckan som de sa åt mig att äta upp i helgen, och då började de prata om att vi inte behöver äta någon mer tårta förrän i juli vilket faktiskt alla tyckte var helt okej, inklusive jag själv. Gött! Nu ska jag kika vidare på bussresor till Philadelphia, funderar på att kanske åka dit i helgen. Ja? Nej?

Kommentarer
Postat av: Pappa

Har de också en fett-tisdag!? Bra att du har jobbat och skött dig. Fortsätt med det. Philadelphia låter coolt. De har också ett hockeylag som heter flyers i efternamn. Kram

2012-02-22 @ 22:35:25
Postat av: Emma

Pappa: Jag kom på att jag inte kan åka dit i helgen, ska fira Danielas födelsedag på lördag. Annars hade jag gärna åkt dit!

2012-02-23 @ 02:50:10
URL: http://emsaupair.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0