Torsdag


Jag har varit i USA i drygt en månad och har fortfarande inte testat varken McDonalds eller Dunkin' Donuts, vad är det här? Måste åtgärdas snarast.

Fancy That är min favoritbutik på Valley Road. Jag köpte present till Mona här, men jag lyckades glömma den i provrummet på GAP. Hur lyckas man med det då?

Haha, det här är en av parkerna i Upper Montclair. Jag står i hörnet av den. Väldigt liten, eller vad säger ni? Får man ens lov att kalla det park när den är så liten?

Om inte det här är ett vårtecken, så vet jag inte vad vårtecken är!

Lille D, finaste hunden i USA.

Och här har ni semlorna! Ja, grädden har runnit ut över hela bullen och bullen var hård och semlan har inget florsocker. Dock funkar det - ingen toppensemla, men inte heller jätteäcklig. Nästa gång ska jag dock hitta vaniljsås, det måste väl finnas nånstans i USA? (Pappa, USA firar inte fettisdagen som vi gör)

Idag var barnen äntligen tillbaka i skolan! Det firade jag med en PW (min vanliga runda) och sen lite tvätt. Dock började inte dagen där, utan redan klockan 7. C fyllde 9 år idag och självklart blev det tårta till frukost (O.M.G säger jag bara. Tur att nästa födelsedag är i juli) och sen åkte de till skolan. På eftermiddagen blev det playdate för A och C och jag stannade kvar på skolan där han lekte med Lucas. När vi kom hem var det läxor som gällde och efter det lekte vi alla tre på studsmattan tills C började sin gitarrlektion. Jag och A åkte då till CVS och köpte kort+present till födelsedagsbarnet, bilar blev det minsann. Middag åts på Smash Burger vilket är ett väldigt amerikanskt ställe - jag får lite 50-talskänslor av det, fast det är inte 50-talet egentligen. Men coolt var det och maten var god. Shake Shack har dock fortfarande de godaste hamburgarna enligt mig. Kvällen har spenderats på Starbucks med Lena, Frederike, Julia, Loan och Valerie, de fyra förstnämnda håller på med sina papper om skatt vilket jag slipper i år och tro mig - jag kan inte vara gladare. SÅ himla komplicerat! Jag ska börja anteckna i min kalender varje dag vad jag gör, det kommer hjälpa oerhört mycket nästa år. Förutom snack om skatter pratade vi oxå om vad vi ska hitta på i helgen och på lördag blir det minsann New York. Det kunde väl ingen gissa? Vi ska nog till Brooklyn då, hej Brooklyn Bridge! Äntligen! Först ska jag dock ta mig igenom fredag och det blir så mycket lättare om jag är pigg och glad, så nu ska jag sova, godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0