Tredje gången

Har varit ute en sväng med Valerie nu ikväll. Vi hade väl inte direkt några planer mer än att kolla upp vad det skulle kosta att signa upp sig på gymmet YMCA (ja, ni läste rätt - ett gym. Ska jag fortsätta att dricka så mycket onyttigt kaffe som jag gör nu så måste jag röra på mig lite mer än jag gör för tillfället, plus att typ alla au pairer i Montclair hänger på YMCA på Park Street så det är ju ett bra sätt att träffa folk. Jäklar vilken lång parantes det här blev nu då, förlåt). Det enda vi visste om YMCA var att det låg i närheten av Bloomfield Ave så vi åkte dit och jag hatar seriöst att köra där - så stressigt. Inte riktigt lika jobbigt som att köra i Göteborg, men definitivt jobbigt. Vi körde iaf vilse men något som är bra med USA är att allt är uppbyggt i fyrkanter lixom så det är bara att svänga åt samma håll några gånger så hittar man tillbaka. Vi lyckades hitta tillbaka till Bloomfield Ave och bestämde oss för att dra till Starbucks. Vi fick adressen till YMCA och åkte dit, kollade in lite hur det såg ut och sådär men valde att fundera på det där med medlemskap. Sen åkte vi vidare för att hitta nåt ställe där man kunde sitta ner och prata utan att äta men som INTE var Starbucks. Det gick inte så bra. Vi åkte till Valley Road och försökte hitta nåt ställe där, men hamnade till slut på Starbucks ändå som var enda stället som hade öppet. Jag köpte en Caramel Macchiato och blev kär, lite mer kaffesmak än vaniljlatten så det är ju ett steg framåt i mitt kaffedrickande. Nästa gång ska jag testa en Cinnamon Dolce Latte som tydligen ska vara god. Det jag ville säga med detta inlägg är att jag har varit på Starbucks tre gånger idag plus minst en gång varje dag hela veckan. Imorgon är första gången som jag inte har något inbokat på Starbucks. Helt galet och som jag har sagt nån gång tidigare - Starbucks måste verkligen älska au pairer! Nu ska jag snart sova fast först ska jag skriva mitt På plussidan-inlägg.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Inte bra att bli så beroende av ett ställe ;-). Vilken tur att Starbucks har öppnat i Gbg så du kan trappa ner på beroendet långsamt när du kommer hem. Abstinensen kan ju bli svår annars ;-).

Kram <3

2012-02-10 @ 05:41:07
Postat av: FIA

2012-02-10 @ 19:29:24
Postat av: FIA

När du tröttnat på söta kaffedrinkar, så fråga om de har en "hälta hälta", tja, som vi säger här i göteborg, eller kanske "half an half" :-)

2012-02-10 @ 19:32:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0