What doesn't kill you makes you stronger


Kära Kelly, jag håller med: What doesn't kill you makes you stronger. Det är lite så jag försöker tänka nu, och jag tror ändå att det går ganska bra faktiskt. Hela förmiddagen bestod dock av nervositet och magont och det var inte så trevligt. Hemlängtan blandat med nya miljöer blandat med jobb som inte går som man vill är helt enkelt lite för mycket ibland. Att prata med mamma och pappa hjälper dock rätt mycket. Något som denna gång hjälpte ännu mer var att prata med min Community Counselor som känner min värdfamilj lite bättre än jag, så hon förstod precis vad mitt problem var. Så himla skönt att få höra från någon som knappt känner mig att det inte är något att oroa sig för (föräldrar är lixom tvingade till att säga så, det vet väl alla) och som förstod hela grejen med hemlängtan och allt. Ja, det var faktiskt ganska underbart.

Tråkigt nog är det så lätt att bara fokusera på allt dåligt som händer, den här bloggen är för tillfället inget roligt att kika in på känner jag. Så jag tänkte berätta om bra grejer som har hänt oxå. T.ex. så skypade jag ju med mamma och pappa idag, och även om jag inte var direkt glad så var det ändå skönt att få prata av sig lite. Jag ska skypa med lillfaster i helgen förhoppningsvis. Jag har nästan helt bokat en skypedejt med Louise oxå. När jag träffade Lois (Community Counselor) så var även en annan tjej där och vi bestämde att vi skulle ses nästa vecka. Det har varit solsken idag. Lois är förresten helt underbar, jag tycker jättemycket om henne. Anledningen till att jag var där var för att hämta två biljetter till två basketmatcher - en nästa helg och en i mars. Yes, jag ska på basketmatcher! Något att se fram emot. Betalade endast 20 dollar för dem båda oxå och i vanliga fall kostar EN biljett 40 dollar. What a bargain (oxå positivt).

(Ser du nu pappa att jag faktiskt kunde hitta något positivt som hänt? Jag är fortfarande mig själv alltså... Gött)

Nu är familjen iväg på en monstertruck-show och jag är ensam hemma. Dock ska jag iväg till en tysk tjej och kolla på film, mys! Jag hoppas att det får mig att må ännu bättre. Annars har jag några personer att skypa med imorgon och jag är ganska säker på att det kommer höja humöret några snäpp. 
Trackback
RSS 2.0