Yesterday


Min gata kl 8 på morgonen.

Lilla söta vovven.

Valley Road var typ helt öde.

Min favoritgata i Upper Montclair, Elston Road.

Klarblå himmel är alltid lika nice!



Lille D i trädgården efter morgonpromenaden.

Sen drog jag till Valley Road för lunch med Valerie.

På vägen hem köpte vi med oss kaffe som fick följa med ut på promenad #2 med hunden. Det var inte så jättelätt att hantera hund, kaffe och kamera på samma gång, hehe...

Vädret blev plötsligt lite sämre. Detta är Applegate's, ett glasscafé. 

Oj oj oj, hur ska vi orka ta oss upp för den här backen? :P

Blommor! Är det vår nu då?

Igår tog jag en liten paus från bloggen, istället njöt jag av det härliga vädret och kollade på ett par filmer. Jag gick upp redan kl 8 igår och gick ut med hunden, när vi kom tillbaka så kollade jag på en extremt förutsägbar film med Hilary Duff och sen gjorde jag mig iordning för lunch med Valerie. Vi käkade på 596 Uptown som hade massa goa grejer - hamburgare, omeletter, sallader, mackor... En mysig lunch blev det, jag trivs verkligen bra med Valerie. Efter lunch var det dags att gå ut med D igen, så vi gick ut en sväng och när vi kom tillbaka så bestämde jag mig för att gå ut en stund själv. D är jättesöt och sådär, men snabb är väl att överdriva. Det tar oss 30 minuter att gå ett kvarter vilket skulle ta ungefär 5-7 minuter för mig. Det blir lixom ingen motion direkt utan mer bara frisk luft. En powerwalk var alltså ganska välbehövligt, och det var otroligt härligt. När jag kom tillbaka efter en timme så kollade jag på sista Harry Potter-filmen och JÄKLAR då va bra den var! Jag grät två gånger och det är ett sjukt bra betyg - om jag gråter till en film, så är den bra helt enkelt. Dock var den lite småläskig oxå och när den var slut så var klockan ganska mycket och jag hade inte tänt några lampor nånstans... Jag såg Voldemort i varenda hörn typ, haha. Att gå ut med hunden på promenad nummer 3 var inte heller särskilt trevligt då gatubelysningen här inte är så jättebra. 

Efter promenad och film bestämde jag mig för att beställa pizza ONLINE. Kan man göra det i Sverige? Inget jag rekommenderar om jag ska vara ärlig. Pizzan var inte alls god, eller asså, jo men den var en besvikelse: de hade tagit typ ett tortillabröd och slängt på lite tomatsås, ost, soltorkade tomater och basilika och det fick jag betala drygt 16 dollar för vilket är ungefär 112 kr. Ni fattar va? Så inte värt det. Efter pizzan så skulle jag kollat på film igen men det blev inte så, istället gick jag ut med vovven på sista promenaden för dagen och sen somnade jag. En mysdag helt enkelt!

Nu ska jag ut på en till PW, solen skiner idag oxå så man får väl passa på. Måste bara byta om först, sen är det solglasögon och musik på!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Blommorna är tyvärr inget vårtecken för de heter "Vintergröna". Men de är väldigt blå och fina.

Låter som du haft 2 sköna dagar för dig själv i helgen. Hoppas du får fler såna andningshål så du fixar de snurriga veckorna på ett lika positivt sätt som nu :D.

Ha det bäst & bamsekram på dig <3

2012-02-19 @ 21:07:12
Postat av: Emma

Mamma: Ahmen fasen då, jag som faktiskt trodde att det var vår på riktigt nu... Men det finns några snödroppar här och där, det är väl ändå ett vårtecken? :D

2012-02-19 @ 21:51:27
URL: http://emsaupair.blogg.se/
Postat av: L&L

Hej Emma, och Mamma. Man ska ju inte lägga sig i egentligen, eller? Om växten nå heter Vintergröna så blommar den väl inte på vintern för det. Den borde ju bara vara grön, enligt namnet. Wikipedia...

blommar i Maj-Juni!, Yes Yes tänkte jag då enna. Emma har sett VÅREN. Läste sedan en rad till tyvärr,



Sorry! Emma. Mammor har rätt. (rätt ofta iaf).



"Vintergrönan är en städsegrön, krypande och rotslående buske. Blommande grenar kan bli 20 cm höga. Bladen är motsatta, enkla och helbräddade. De är kala, mörkt gröna och blanka, de är äggrunda till elliptiska och läderartade med tydliga nerver. Blommorna sitter ensamma i bladvecken på 1-1,5 cm långa skaft, de är blåvioletta, sällan vita eller rödaktiga, och blommar i maj-juni, med enstaka blommor över hela säsongen."



Kram ändå

alla 2

/Lasse



2012-02-20 @ 01:05:30
Postat av: Mamma

Hi, hi! Visste jag väl ;-). Men snödropparna är definitivt ett vårtecken fast ett väldigt tidigt sånt :D

2012-02-20 @ 07:04:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0