Bankkonto: check

Jag är nu officiellt en NJ-invånare! Öppnade ett bankkonto på Bank of America idag så nu kommer lönen landa där varje vecka istället för i handen. Tror jag. Jag har iaf ett bankkonto som kommer göra det lättare för mig att få mitt amerikanska körkort om nån månad. Bankmannen, Glenn Toreo eller nåt sånt där, var jättesnäll och förklarade väldigt ingående för mig hur allting funkade. Sånt gillar vi! Efter att jag hade varit på banken fick jag äntligen köpt min handkräm och sen en vanilla latte på Starbucks (om ni gillar Espresso House's vanilla latte så kommer ni ÄLSKA den från Starbucks). Kikade in på GAP (typ amerikanska motsvarigheten till H&M) och hittade en assnygg väska för $125 vilket kändes lite väl saftigt för den... Får fundera lite grann på det. Efter att ha kollat där, traskade jag hemåt igen. Ja, jag gick. Jag tänkte först ta bilen ner, men insåg att det visserligen är kallt men vädret är fantastiskt och det är bara en 15 minuters promenad dit så det var ju perfekt att gå istället. Nyttigt både för mig och miljön. Dock är jag inte riktigt lika nyttig just nu, köpte glass förut så jag smaskar på den...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0