Hej från Montclair

Nu har jag varit hos min host family i snart två dygn. Jag har ännu inte kommit in i rutinerna men det krävs u mer än två dagar för det, så jag väntar tålmodigt, haha. I lördags när jag kom hit så käkade vi middag på en italiensk restaurang, för min del blev det en pizza med mozarellaost och grejer på. Jag slocknade ganska fort efter det, jetlagen är fortfarande ganska jobbig (inte så jobbig som jag trodde dock). Igår åkte jag och kidsen till en ishall och åkte lite skridskor med pappan, plus att jag lyckades hitta en laddare till min dator så nu är jag back on track med det, kunde oxå kolla min mail som jag inte gjort på många dagar, much needed! Ringde oxå hem till familjen och pratade med dem ett tag. 

Idag började jag med att skypa med Mona, svara på några mail och snart blir det frukost. Senare idag ska jag och B ut med bilen och köra lite grann igen, jag ska få lära mig hur GPSen funkar samt hitta runt i Montclair. Vi får väl se hur det går, men förhoppningsvis smärtfritt. Igår när jag körde så gick det bra, förutom att jag nästan missade att svänga in vid huset men jag körde inte på nån så det var väl en lyckad tur ;) Ikväll ska jag antagligen träffa några andra au pairer här i Montclair, det verkar som att det blir säsongspremiären av Gossip Girl hemma hos någon. Känns bra!

Kommentarer
Postat av: Monika

Mycket trevligt att få se och höra dig igen! ;) Kan inte vänta tills jag kommer dit!

2012-01-16 @ 18:44:18
Postat av: Mamma

Låter som om du haft en lugn och skön morgon. Pappa håller som bäst på att se över finanserna för att se om vi kan åka över och säga hej nå'n gång. Han är lite deppig över sin födelsedag imorgon. Allt ska ju börja gå utför nu. Ha nu en kul kväll. Kram!

2012-01-16 @ 19:51:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0