Måndag

Känns helt sjukt att detta är min tredje måndag i Montclair, men det är det faktiskt. Det känns som att jag kom hit typ förra veckan! Det gör inte mig nånting alls egentligen, det är bara skönt att tiden går fort. 

Min måndag har bestått av tre saker - Skype, bilkörning och shopping. Jag skypade först med Louise och sen med familjen hemma, sen hämtade jag kidsen och A skulle iväg till optikern idag så då fick jag åka iväg till Willowbrook med henne och C. När B kom dit drog jag till köpcentret Willowbrook och shoppade lite grann. Blev mest tråkig shopping (ja, ibland kan shopping vara tråkigt oxå), ett par tights bland annat. Kikade oxå på Macy's lite grann men seriöst - jag förstår ärligt talat inte varför det är så populärt. Bara massa prylar överallt! Det känns lixom inte som att de har nån ordning på grejerna utan bara har ställt några bord här och där och sen lagt dit tusentals olika plagg och accessoarer. Bloomingdales är samma sak, så jag gillar inte det heller riktigt. 

Innan jag åkte hem så svängde jag in snabbt på King's (mataffär) och vad hittade jag där om inte Lindt-choklad och svenska pepparkakor! Ni fattar hur bra det kändes va? Andra gången som jag faktiskt känner igen något här i USA. Jag köpte inga pepparkakor (1. Det är inte jul, 2. De var från Annas och jag gillar inte riktigt dem) men däremot choklad - Lindor-tryfflar (?) och mjölkchoklad med russin, mandel och hasselnötter. Typ samma som Marabous Frukt & Mandel va? God var den iaf. Ja, jag äter på den nu. Men jag lovar - efter dessa två så ska jag försöka hålla mig ifrån godis. På riktigt. Eller iaf inte äta det så ofta som jag har gjort nu det senaste. (nu måste jag ju hålla det eftersom jag har skrivit det här...)

Kommentarer
Postat av: Monika

Längtar galet mycket tills jag oxå kan gå runt & shoppa där... Hoppas tiden går fort! ;)

2012-01-31 @ 15:11:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0