Pep talk

Som ni har kunnat läsa här så har denna vecka inte varit helt perfekt. Ni vet dock långt ifrån allt, jag kan ju inte avslöja vad som helst här vilket ni säkert förstår. Men jag ville bara tacka alla er som på ett eller annat sätt har peppat mig, det betyder oerhört mycket. Utan er hade jag säkert letat efter flygbiljetter hem redan. Jag vet att allt inte kommer vara perfekt hela tiden, inte ens efter några månader, men allt blir ju så mycket lättare när man har folk runt omkring en som stöttar. Nu ska jag glömma allt jobbigt som har hänt i veckan och ta nya tag. 

Min lediga söndag spenderades runt omkring Bloomfield Ave med Tamara, först Starbucks och sen gick vi till en italiensk restaurang och åt lunch. Efteråt kikade vi runt i de olika butikerna som finns där och jag hittade även en tatueringsstudio (jag blev rätt sugen på en till tatuering när jag hittade den men jag ska INTE tatuera mig igen så ni behöver inte ens kommentera det, okej? :P). Efter ett par timmar åkte vi hem, där jag spelade Monopol med K och A och jag förlorade igen. Vad har hänt? Nu ikväll har jag kollat på tv bara, på söndagar är det The Good Wife som gäller. Har oxå upptäckt att CBS (tv-kanalen som TGW visas på) även sänder massa andra bra tv-serier, till exempel Unforgettable, CSI Miami och Criminal Minds, så nu vet ni vad jag kommer göra några kvällar i veckan. Haha. Inte bara tv förstås, jag ska nog hinna med annat oxå... ;)

Kommentarer
Postat av: Mamma

Skönt & höra att du är positiv & på G igen. Här é som vanligt på måndagsmorgnar. Rätt trötta & icke så positiva fmilemedlemmar ;-). Den enda som é sig själv é Trixie :D. Fast idag något mer förvirrad än vanligt. Hon har lyckats smuggla in sin första mus nu imorse :D. Hon kastade överlyckligt runt den, tack & lov, döda musen & helt plötsligt var den bara borta :S. Stackars Trixie blev lite förvirrad av denna nesliga förlust när hon nu äntligen lyckats smuggla in musjäkeln.

Tur hon inte fattar att de é jag som snott den från henne. Hon får väl fortsätta leka när hon åker ut igen om cirkus en halvtimme.



Ha en bra dag!



Massor av kramar från oss alla <3,<3



Ps. Vi håller på att fila på en liten "alla <3 dag present" till dig som kan va bra att ha när du känner dig lite deppig. Hoppas bara vi hinner med & skicka den i tid. Ds

2012-01-30 @ 07:17:37
Postat av: L&L

Hej.

Den där Trixie såg vi igår när vi åkte hem.

Får den vara ute så sent? och utan reflexer och ficklampa? Nåväl det gick långsamt så det vara aldrig någon fara för den, eller bilen. ;-)

Men när man håller ögonen öppna för alla djur och människor så är man på sin vakt när det rör sig i dikeskanten.

Du det där med Monopol Emma, nästa ggn du är i NYC Köp extra pengar (reserv) till spelet. Så kan du pröjsa med dom, bara att ta fram ur fickan, när de

andra är taskiga. "-Jag har egna pengar, liksom". Eller varför inte betala med Kreditkort? har de inte kortläsare i varje hem i USA, får barn fortfarande veckopeng i kontanter, over there?

Kram/L

2012-01-30 @ 11:48:14
Postat av: Monika

Precis som Jeanette skriver så är det väldigt skönt å läsa att du är lite positivare igen! Allt blir så mycket lättare för dig då :)

Haha, angående att du förlorar i monopol - barnen fuskar inte tror du? ;)

Ojoj, du får kolla upp om den tatueringsstudion är nåt att ha. Jag menar.. jag ska ju dit och hälsa på och ett permanent minne från usa är väl inte helt fel att ta med sig hem :D

El kramo! <3

2012-01-30 @ 14:12:51
Postat av: FIA

Hej Emma, Bra att du biter ihop och ser det långsiktigt - alla barn gillar ju att testa gränser. Tänk så här; att de små barnen kanske inte har det så himla enkelt heller, men för den sakens skull ska de ju ändå vara vänliga. Markera, och du kommer vinna deras hjärtan!

Uppdrag till dig - Kolla in ett antal riktigt, riktigt bra Caféer som vi kan fika på, så vi har lite kul att se fram emot. Jag tänker besöka dig i maj och sedan tänker jag shopping samt ett antal caféer där vi kan kolla in alla snygga New York män :-) Kram kram FIA

2012-01-30 @ 21:45:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0