Bildbomb från New York


Jag och Denisse gick av bussen på Times Square och möttes av det här. Ingen snö, men däremot väldigt mycket slask.

The New York Times.

Vi gick en liten bit och kom till slut hit.

Jag och Denisse.

Vi köpte varsin hotdog till lunch på Times Square, ananasgrejen på min var helt galet god.

Vi gick till Hard Rock Cafe och kikade en snabbis.

Hard Rock Cafe.

Gick en liten bit och hittade Late Show with David Letterman.

Tunnelbanan tog oss från Broadway till Central Park West.

Vi bestämde oss för att besöka American Museum of Natural History! För er som inte vet det så är detta museet där Natt på museet (Night at the Museum) utspelar sig.

På andra sidan ligger Central Park.

Vi hittade lejon...

... coola gubbar...

... en helt enorm stubbe (trädet planterades 500 e.KR och fälldes 1891)...


... och dinosaurier!

American Museum of Natural History by night.

Central Park.

Utsikten från Central Park - helt jäkla fantastiskt. Detta är något som man måste uppleva i verkligheten, i det här fallet så säger en bild absolut ingenting!

Vi åt middag på Shake Shack på Columbus Avenue. Första gången jag äter hamburgare i USA och den gjorde mig inte besviken.

Avslutade sen kvällen med en brownie till efterrätt på Magnolia Bakery. Detta ställe är världskänt för sina cupcakes. Nästa gång ska jag testa en, jag lovar...

Lite så här såg det ut igår när jag och Denisse var i NYC. Vi var där i ungefär 8 timmar, varav 3 spenderades på museet (det är förresten inte värt att betala 19 dollar för att gå in där...), och vi hann inte göra mycket alls egentligen. Jag måste åka tillbaka hit, det finns så mycket som jag vill se i New York! Tur att jag bor så nära. 

Hoppas att ni gillar bilder, jag vet att det blev ganska många den här gången, men så kan det bli ibland. Deal with it ;)

Kommentarer
Postat av: farmor

Fina bilder.Du passar bra in i storstadmiljön.Fortsätt att utforska staden, var rädd om dig,och ha roligt.Kram!

2012-01-22 @ 19:14:13
Postat av: Monika

Det ser helt jäkla amazing ut! :D

2012-01-24 @ 23:40:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0