2012-07-28

Sony Technology Lab
Summerstage
The Guggenheim
The Guggenheim
 
Som vanligt blev det New York igår; jag lyckades försova mig, jag vaknade 10.28 och skulle ta bussen 10.38 så det blev lite stressigt men jag hann iaf! Först besökte vi Sony Wonder Technology Lab där vi gjorde massa coola grejer, sen gick vi till Central Park där de hade Summer Stage-uppträdanden, först var det nån Alice som uppträdde och sen kom GIVERS upp på scen - och jäklar då va bra de var!! Ni som är intresserade (vilket jag tycker att ni alla borde vara för de är riktigt jäkla bra!) kan lyssna på dem HÄR. Efter ett litet tag började det regna och då drog vi oss uppåt mot The Met för att kika på andra våningen (jag har bara sett första våningen), där spenderade vi väl en timme eller så innan vi gick vidare mot The Guggenheim. På lördagar mellan 5:45-7:45pm har Guggenheim "Pay what you wish" vilket är anledningen till att vi gick dit. Ärligt talat så är det mest intressanta med det museet arkitekturen; den där spiralen som man går i är det coolaste med hela museet. Men nu kan jag ju bocka av det på listan oxå! Efter Guggenheim var vi så trötta så vi bestämde oss för att ta bussen ner till Times Square vilket var en upplevelse! Jag tar alltid tunnelbanan när jag ska nånstans, men bussen funkade ju bra det med. 

Translation:
Yesterday I went to the city as usual. I hadn't set an alarm so of course I overslept - I woke up at 10:28 and wanted to take the bus at 10:38. It was a bit stressful but I made it! Firstly we went to Sony Wonder Technology Lab where we did alot of cool stuff. After that we went to Central Park where they had Summerstage performances by a girl named Alice and then GIVERS and seriously - they're sooo good! If you are interested (which I hope you are because they are really good and deserve some attention) you can listen to their music HERE. After a while, it started raining and then we went to the Met to check out the second floor of the museum (I've only seen the first floor) and after an hour or so there, we went to the Guggenheim museum where they had "Pay What You Wish" Saturday. The most interesting thing about that place is the spiral you walk in... But at least I've been there! We spent 40 minutes in the museum and then we took the bus to Times Square which was a new experience - we always take the subway in New York, but the bus worked pretty well too. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0