27 juni

Ekorrarna syns överallt hela tiden.
Lower Manhattan.
Louise & Tony

Den 27 juni, onsdag, hängde jag och Louise i New York igen, det är ju det som är den stora attraktionen när man kommer hit och hälsar på. Louise ville gärna se en Broadwaymusikal och jag är inte den som tackar nej till det, så vi deltog i lotteriet till GHOST igen. Ja, man kan ju tycka att jag kanske skulle vilja se nån annan och helt ärligt så håller jag med om det, men Louise ville se den och jag älskar musikalen och vi vann biljetter så det var lixom rätt grymt ändå. Den förlorade dock lite grann av sin magi just för att jag redan visste vad jag hade att förvänta mig, men den var riktigt jäkla bra trots det fast inte riktigt lika bra som första gången ;) Efteråt väntade vi vid the stagedoor och fick vår Playbill signerad av Carl, Sam och sjukhusspöket. Jag var dock helt kär i Subwayspöket, som jag såg utan smink och grejer för första gången då. Jag tänker inte berätta något om hur kär jag blev... Haha!

Efter musikalen åkte vi ner till 23rd Street och åt middag på min favorit, Shake Shack. Godaste hamburgarna som finns! Stort plus oxå att man sitter i Madison Square Park och äter, myspys. Efter middagen gick vi till Empire State Building där vi träffade på skönaste killen (som dock ljög för oss, haha) och blev introducerade till en ny vän, Tony. Det är audioguiden som vi fick när vi betalade 10 dollar extra och han berättade massor om "hans stad New York" och vad man såg ifrån de olika ställena där uppe på 86e våningen. Det var himla fint ska jag säga, men helt ärligt så tycker jag nog att Top of the Rock är snäppet bättre, då får man värsta superutsikten över Central Park samt Empire State Building. Priset är detsamma för båda attraktionerna lixom. Dock är det ju lite coolare kanske att säga att man har varit uppe i ESB :P Anyways, när Tony hade pratat klart gick vi till Starbucks och köpte varm choklad (det var enna rätt kallt där uppe!) och sen åkte vi hem till Montclair igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0