July 1st


Sista dagen på min semester besökte jag och Louise Metropolitan Museum of Art. Museet är helt enormt, vilket även personalen glatt erkände, men vi lyckades ändå ta oss runt nedervåningen på endast ett par timmar. Efteråt gick vi genom Central Park för att komma till W 55th Street där puben som tv-serien How I Met Your Mother utspelar sig på ligger. Louise är ett stort fan av denna serie så då fick vi gå dit. Vi åt hamburgare på Goodburger och kollade sen inne på outleten TJ Maxx om de hade något roligt, men det enda jag hittade var en väska för 200 dollar så det var inte så jätteintressant kanske. Avslutningsvis köpte vi cupcakes från Magnolia Bakery som vi mumsade på i Bryant Park. Med tanke på att jag skulle jobba dagen efter så blev det en tidig kväll, vi var hemma redan kl 19 och kollade då på lite tv och sådär. 

Nästa dag hände inget roligt direkt, C var på camp men A var hemma med mig så vi åkte till biblioteket en stund. A har som mål att läsa 250 böcker under sommaren men jag tror enna att hon har missuppfattat grejen med det lite grann... Hon började plocka fram böcker som hon läst för länge sedan och berättade för killen som hade hand om sommarläsningen om alla dessa böcker. Fusk? Jag måste erkänna att jag faktiskt tycker det. Dock sa killen att det var helt okej och jag antar att han har koll på sitt jobb... Fast han såg rätt otaggad ut på att hänga där, haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0