Philadelphia: Betsy Ross House



När man bor så som jag gör så ser man hela tiden stora hus och byggnader (Upper Mountain Ave, North Mountain Ave och New York City) så när jag fick se detta lilla hus mitt på gatan igår så kändes det som att det var den minsta byggnaden jag någonsin sett. Väldigt mysigt. Huset tillhörde kvinnan som broderade den första amerikanska flaggan, Betsy Ross. Ni kan läsa mer om henne på den blå skylten på bild 2. 

Translation:
When you live like I do, you get used to seeing big houses and tall buildings (Upper Mountain Ave, North Mountain Ave, New York City) so when I first saw this tiny house yesterday, it felt like it was the tiniest house I've ever seen. The house belonged to the woman wo made the first American flag, Betsy Ross.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0