The Five Boroughs of New York City


Som ni kanske vet så består New York City av fem stadsdelar; Manhattan, The Bronx, Queens, Staten Island och Brooklyn. Ett utav mina mål med Louises besök var att hon skulle sätta sin fot i alla fem stadsdelarna. Manhattan klarade vi av redan dag ett, Brooklyn dag två i New York så på torsdagen var det Bronx, Queens och Staten Island kvar att besöka. Vi hade först tänkt åka till alla de olika ställena men på grund av att jag gjorde lite olika missar med tunnelbanan, så hann vi bara med Bronx och Queens. I Bronx såg vi Yankees Stadium helt snabbt, det är lixom inte riktigt mitt favoritområde. Vi tog några kort men sen åkte vi till Queens, vilket är den stadsdel som jag aldrig tidigare har besökt. Efter att ha åkt tunnelbana ovan jord i vad som kändes som en evighet (tyckte jag iaf), var vi framme i Queens och hittade arenan Citi Field vilket är New York Mets (baseball) hemmaarena. Det som jag ville se var dock något kallat Flushing Meadows Corona Park vilket inte var sådär superlätt att hitta pga att jag inte hade någon bra karta och sådär. Vi hittade dock en hjälpsam ordningsvakt/polis/whatever som hjälpte oss att förklara vägen dit och jag är superglad över det för det var så himl fint där! Jordgloben är enorm som ni kan se. 

Väl tillbaka på Manhattan så åt vi lunch/middag på Hard Rock Café och efter det åkte vi ner till Washington Square Park där folk spelade schack och spelade musik. Vi hängde där ett par minuter men sen åkte vi hemåt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0