Lördag (obs! Långt inlägg (tror jag))

Vilken jäkla seg dag. Klockan är nu typ tre på eftermiddagen och jag har precis gått upp ur sängen och tagit på mig kläder. Till mitt försvar så måste jag säga att jag var uppe sent igår efter en väldigt utmattande dag (kidsen slutade ju skolan tidigt) så jag tycker egentligen att det var helt okej att jag kunde ligga kvar lite extra länge... Fast till kl 3 är väl änna lite överdrivet kanske! Inte så mycket att göra åt det nu dock :P Ikvällblir det oxå ganska lugnt, familjen ska iväg nånstans så jag är hemma själv ett tag vilket ska bli himla skönt. Tänkte hyra en film, typ Crazy Stupid Love eller nåt. Det hade ju inte varit fel med lösgodis att smaska på...

Gårdagen blev himla lyckad, som alltid när jag hänger med vännerna. Vi bestämde tidigare i veckan att vi skulle käka på Cheesecake Factory och sen gå på bio. Sagt och gjort, kl 7.30pm sladdade vi in på parkeringen på Willowbrook, reserverade ett bord på CCF och fixade biljetter till The Hunger Games kl 10pm. Vi kikade oxå runt lite grann i butikerna men bara Isabell hittade något av intresse. På CCF blev det en SkinnyLicious Chopped House Salad som var sjukligt god! Det blev även en bit cheesecake, restaurangen är som ni kanske förstår (med tanke på namnet) känd för sin cheesecake, visst var den god men jag föredrar nog den från Junior's i New York.

Efter middagen åkte vi bort till bion och såg filmen The Hunger Games som har blivit ett ännu större fenomen än Twilight. Inte så mycket i Sverige, men här i USA är det sjukt stort! Hela veckan har den diskuterats på TV, radio och i tidningar. Framförallt åldersgränsen har skapat stor debatt och jag förstår varför - den är väldigt våldsam vissa stunder och att se de här ungdomarna förvandlas till monster så direkt (ni förstår snart vad jag menar) var faktiskt riktigt störande även för mig, som är äldre än hälften av alla som vill se filmen. Jag är förvånad över att min host mom låter A se den!

Filmen, som är baserad på böckerna med samma namn, handlar om Katniss som lever i en framtid som är en blandning av Star Wars och Gladiator. Varje år väljer The Capitol ut en tjej och en kille från 12 olika distrikt som ska slåss mot andra i något som kallas The Hunger Games - det är lite som Roms gladiatorer. Först blev Katniss lillasyster vald som representant för Distrikt 12 men Katniss valde då att frivilligt anmäla sig för att skydda sin syster. Man får sen följa Katniss och Peeta i deras kamp för att överleva i tävlingen som underhåller hela USA. En bra film men som sagt lite väl våldsam ibland. Trailern visar inte så mycket av det dock. Ni kan kolla på trailern HÄR. Nu ska jag fortsätta läsa min nya favoritblogg SMÄM!

Kommentarer
Postat av: Alexandra♥

Jättesöt blogg kanske länkbyte?

2012-03-25 @ 12:08:18
URL: http://alexandragabrielsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0