Onsdag 28.3

Vill ni veta en sak? Bokstaven R verkar vara den svåraste bokstaven att uttala i olika språk. Tyskans R är helt sjukt svårt tycker jag, och idag har jag insett att för engelsmän är svenska R oxå rätt svåra. Vid middagen ville familjen lära sig lite svenska så det fick bli en rätt basic mening; "Hej, hur mår du?". Hej var inga som helst problem, det klarade alla av, men resten... Haha, har nog inte skrattat så mycket sen jag kom hit! B var den som till slut kunde säga hela meningen men även C var riktigt duktig. Dock tog det ett tag för dem att få till R-ljudet, vårt låter ju ganska annorlunda jämfört med engelskans, och i början lät det som "hyr mårthr dy?" typ. Men men, lite mer övning bara så kommer de kunn prata flytande! ;)

Kvällen har som ni kanske förstår varit väldigt bra. Det där med att det är mysigare med bara B hemma tar jag tillbaka, det är himlans trevligt att ha K hemma oxå. Innan middagen blev det lite jage i trädgården plus lek på studsmattan. Nu ska jag dock sova, sjukt trött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0