Söndag i New York


Jag och Lena deltog i Wicked-lotteriet igen men vann inte så istället testade vi lotteriet för Godspell...

...Och vann!

Så här såg den lilla teatern ut. Vi satt på golvet precis framme vid scenen!

Efter varje framträdande kommer skådespelarna ut och signerar vad man vill få signerat (i mitt fall var det min Playbill). Detta är Lindsay Mendez.

Anna Maria Perez de Tagle.

Min favorit, Nick Blaemire.

Min andra favorit, Hunter Parrish (som spelade Jesus).

Den obligatoriska bilden från Times Square.

Jag och Lena.

Jag lovar, jag är rätt mycket gladare än så för min signerade Playbill :P

Jag älskar New York på söndagar. Det är inte riktigt lika crazy då, lite mindre folk överallt men ändå tillräckligt många för att få den där New York-känslan. Söndagar brukar oxå bli ganska spontana, det är inte ofta vi har planerat något speciellt att göra då, precis som idag. Dock brukar det alltid bli så att vi per automatik promenerar upp till 50th Street och deltar i lotteriet om två biljetter till Wicked vilket vi gjorde idag men i vanlig ordning vann vi inte. Istället deltog vi i Godspell-lotteriet, trots att vi inte hade en aning om vad den handlade om (precis som med Chicago) men min host mom sa att den var bra så vi tänkte att vi skulle ge den en chans, och vi vann! Ja, VI - både jag och Lena. Alltså hade vi egentligen fyra biljetter, men jag hämtade aldrig ut min vinst eftersom vi inte behövde mer än två stycken. Istället fick någon annan lycklig människa mina biljetter, snällt va? Teatern var himla liten och vi satt på kuddar precis framme vid scenen. Min första tanke var "va FAAAN?" men tro mig - det var grymma platser. Inte de mest bekväma kanske, men det kändes verkligen som att vi var en del av musikalen. Himla trevligt! Efter Godspell stannade vi kvar på utsidan för att se om vi hade vunnit en backstage tour men där hade vi lika mycket otur som med Wicked-lotteriet. Dock fick vi träffa the cast och självklart tog jag kort med the two hottest guys in the musical, hehe. Efter att vi hade fått autografer av skådespelarna, drog vi ner till Times Square och kikade runt lite där och nu sitter jag i sängen och funderar på om jag ska kolla på film eller The Good Wife+Unforgettable. Svårt val det där.

PS. Godspell är förresten den roligaste musikalen jag har varit på. HELT galen men så himla bra. Definitivt värd 32 dollar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0