Måndag 12.3

Första jobbdagen denna vecka gick bra. Vi käkade glass på Applegates (jag tog mint cocolate chip, såå god) tillsammans med A's kompis Makenzie och C's kompis Lucas plus dennes mamma och syskon. Vädret var ju helt perfekt idag, soligt och varmt, och barnen hade verkligen kul tillsammans. Jag själv pratade lite grann med Lucas mamma som är väldigt snäll och trevlig. Hon berättade lite grann om när hon flyttade från mid-west (ganska nära Chicago) till New York, hon verkar ganska imponerad av att jag har lyckats anpassa mig så bra för enligt henne är det ett svårt område att komma till som utomstående. Tydligen är new yorkers ganska tillknäppta och reserverade till skillnad från mid-western people. Jag vet inte om det stämmer, men det är inte omöjligt. Skönt att prata av sig lite grann! Efter glass och lek åkte vi hem och gjorde läxor och sen lekte vi kurragömma/jage igen (haha, kidsen gillar verkligen det). Sen slutade jag.

Gissa vad jag har gjort nu ikväll? Två bra saker: jag har pluggat till körkortet (visserligen läste jag bara två avsnitt, men det är ju bättre än inget) plus kollat igenom alla pass som YMCA erbjuder. Onsdagar har de ett kickboxingpass som jag ska försöka ta mig till nästa vecka (jobbar denna onsdag), om jag nu lyckas få sällskap that is... Ska kolla med Carina imorgon om hon kanske känner för det. Annars får jag väl dra med kidsen eller nåt, hehe ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0