Lördag

Ikväll blir det jobb men jag vet inte riktigt när jag börjar så jag hänger just nu i mitt rum och väntar på att mina host parents ska åka hemifrån. Skypade med familjen (fick äntligen pratat ordentligt med lillebror D oxå, wiie!) i tre timmar igen, hur kan det hända så mycket på bara en vecka? Längtar så tills de kommer hit Att åka hemifrån så här får en verkligen att inse hur mycket ens familj betyder för en, iaf är det så för mig. Vill bara att de sista åtta månaderna ska gå fooort så att jag kan få komma hem igen!

Kikar just nu på bussresor till North Carolina och Pittsburgh, i slutet av maj är det långhelg här och tanken var från början att åka till Chicago men flyget dit är svindyrt just med tanke på att det är helgdag och alla vill åka dit då så det blir inte så. Dock vill jag göra nånting, men att åka buss till Wilmington i NC är fan svindyrt det oxå. Visst skulle jag kunna åka till Boston eller Philadelphia eller nåt annat som ligger rätt nära, men det vill jag hellre göra när jag bara har en vanlig helg då jag är ledig. Aja, vi får väl se vad jag hittar på. I annat fall får jag väl stanna hemma och ta hand om huset för familjen ;)

Förresten, om ni inte har läst alla inlägg om min helg i Washington DC, så kan ni göra det HÄR!

Kommentarer
Postat av: Mr Jepp

Hej

Tiden går man hinner inte riktigt med. Jo visst, jag liksom alla andra har 24t/dygn, men det är ju så mycket man vill hinna med. Dvs man försöker klämma in 28timmar på 24. Jätte korkat, samtidigt så passar man på att kalla det för stress, snyggt. Kul att läsa om allt du gör, duktigt av dig att du vill så mycket och inte bara sitter hemma. För snart är det slut , fortare än du anar och då vore det väl himla korkat att inse: VARFÖR, gjorde jag inte det och det och det. Du nämnde NC, du vet väl att många av Nicolas Sparks böcker utspelar sig i östra NC, New Bern bl.a. Fast filmern har nog tagit många scener från områden söder ut, nedanför NC. Talade med pappa igår. Kul!.Om hans knän, blodtrycket och hans promenader duktigt av honom. Du Chicago är lite häftigt men om du ska spendera en slant på att resa varför inte försöka med Ngn häftig nationalpark i väst. Yosemite , spökstaden Bodie, Mariposa Valley)söder om Yosemite, eller San Fransisco och deras Redwood park, strax norr om Golden Gatebron . Och Las Vegas och självklart Grand Canyon inkl. en prommenad ner till Coloradofloden, man fixar det på en dag om man plannerar det väl, trots alla hypade varningar ämnade just för de stora Amerikanarna som tror att det är lika lätt att gå ner som upp (NOT!).

Nåväl allt väl med oss. och Volvo. USA resan var bra men intensiv, han med en del shopping och såg en hel del också men mest relaterat till Lastbilar, sådan freak man nu är, eller rättare hade betalt för att vara , just de 10 dagarna iaf.

/Kram från oss på berget.

2012-05-06 @ 08:20:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0