Lördag

Ledig idag vilket i vanliga fall innebär New York, men på grund av födelsedagsbarn hemma i Sverige så blev det inget New York, utan massa skypande. Jag skypade med mamma och pappa imorse, sen blev det nästan fem timmars skypande med Louise. Så skönt att prata av sig lite grann! Ja, vi hade uppenbarligen mycket att prata om... På kvällen var jag och Lena på Starbucks och även vi två hade mycket att prata om, vi var där i 2 ½ timmar och vi var aldrig direkt tysta. Skönt att prata med henne oxå, ni där hemma har mycket bra att säga men ingen kan direkt förstå livet som au pair så bra som andra au pairer... Som luncboxar till exempel. Så fort en au pair nämner ordet lunchbox säger de andra "jag förstår PRECIS vad du menar", men ni där hemma säger typ "vaddå lunchboxar?". Haha. Okej, dåligt exempel, men så är det iaf.

Imorgon blir det New York igen, som jag saknat den staden! Ska åka upp i Top of the Rock igen, hoppas att vädret visar sig från sin bästa sida - isf kommer jag ha massa fina bilder på NY-utsikten att visa upp! Trevlig söndag på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0