Söndag


Mina tyska tjejer - Lena, Caroline och Frederike.

Lena läser Wicked-programmet, aldrig tidigare har jag sett någon så exalterad över ett sådant.

Älskade Times Square.

Här är vi! Tydligen heter vi Margareth Goorma och kommer från Paris. Jo, det var vi (eller rättare sagt Lena) som valde namnet, något vi var väldigt glada över när vi såg att det kom med på billboarden. 

Som vanligt när jag är ledig blev det en dag i New York - och vilken dag. Det började med att vi snackade lite grann med Corbin Bleu (ni vet killen som spelar bästa vännen i High School Musical) som sprang runt på Times Square för att han är nya Jesus i Godspell. Jag vet nu vilken skostorlek han har och han vet vad vi heter. Han kommer definitivt komma ihåg det om en vecka... Bilder på detta kommer, Lena har dom på sin kamera. Efteråt gick vi till M&M-butiken och tog kort i en sån där rolig fotoautomat och seriöst - det var sjukt svårt! Det där lilla båset är till för två personer så ni kan ju tänka er hur det var att klämma in fyra stycken där inne... Men bilderna blev superfina iaf, haha!

Efter kändisträffar och trånga fotobås, var det dags för Wicked-lotteriet igen, som vanligt alltså. Jag vet inte riktigt hur många gånger vi har varit med i lotteriet utan att vinna men idag var tydligen vår lyckodag för Caroline vann två biljetter!! Eftersom vi var fyra pers så köpte vi två extra biljetter. Svindyrt, men det får vara värt det. Lena var så himla söt när hon insåg att vi faktiskt skulle se Wicked, haha. För er som inte vet vad Wicked är så kan jag berätta att den är baserad på Trollkarlen från Oz vilket jag insåg idag. Mina förväntningar var höga och jag blev lite besviken faktiskt; visst var den bra, men för det priset? Njaa... Den var inte bra. 

Efter Wicked traskade vi glatt ner till Times Square där vi kikde in på en klädbutik som har en enorm billboard på Times Square. Om man handlar något i den butiken, så kan man välja att ta ett kort som fem minuter senare hamnar på deras billboard. Både Caroline och Lena shoppade där så självklart tog vi ett foto och fem minuter senare var vår bild på Times Square! Ni fattar hur coolt det är va? 

New York är alltid helt fantastiskt, men idag har varit grymmare än vanligt. Dock har det även varit en ganska ledsam dag - detta var Carolines sista dag i New York. Imorgon åker hon hem. Jag kommer sakna henne så himla mycket och att säga hej då imorgon kommer bli helt sjukt jobbigt. Tänk att man kan komma en människa så nära på bara två månader fast med tanke på att man typ "tvingas" umgås med varandra så är det väl inte så konstigt. Det kommer iaf bli himla tomt utan henne här men nästa år ska jag åka till Tyskland och hälsa på alla mina tyska vänner och Caroline blir nog första stoppet!

Imorgon kommer som sagt bli en jobbig dag; om jag inte uppdaterar här så vet ni varför. Trots att jag egentligen inte vill att det ska bli imorgon så ska jag sova nu, New York gör en helt utmattad! Godnatt USA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0