Washington DC, dag 1: White House








Här kommer äntligen ett inlägg om min helg i Washington D.C.! Eller rättare sagt en del av det. Jag har så många bilder och så mycket att berätta så jag har bestämt mig för att dela upp det i flera inlägg, annars kommer det här bli alldeles för långt ;)

Det första vi gjorde när vi kom fram till DC (klockan 7 på morgonen) var att åka till hotellet och lämna av våra väskor, sen blev det frukost på Starbucks (så originellt va) och när vi var mätta och glada så bar det av till Vita Huset. Vi bodde ungefär 10 minuter ifrån denna fina vita byggnad så det passade ju bra att ta det först. När vi kom dit gick det runt en massa folk som delade ut några slags biljetter och vi frågade vad det var och fick veta att det var en biljett till en rundvandring i Vita Husets trädgård, helt gratis var det och det genomförs fyra gånger per år. Självklart fick vi våra biljetter och även om biljetten egentligen var för turen kl 11.30 så bestämde vi oss för att ta det lite senare på eftermiddagen så bilder därifrån kommer i ett senare inlägg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0