2012-11-04

Idag har jag haft söndag i en vecka. Det betyder att jag har varit helt ledig i sju dagar, och jag kommer vara ledig i ytterligare en vecka nu. Inte alla som har lyxen att få två veckors extra ledigt bara sådär! Dock är halva tiden ofrivillig ledighet, om man nu kan kalla det så. Jag menar att om det inte hade varit för Sandy, så hade jag ju jobbat i veckan. 

Min söndag har varit helmysig iaf. Vi ställde om klockorna inatt så nu är jag äntligen 6 timmar bakom er igen (varför är 6 timmar lättare att hålla reda på än 5 timmar?). Jag vaknade alltså typ en timme tidigare än vad jag har gjort resten av veckan, redan kl 9. Skypade med mamma & pappa en stund och farmor & farfar kom förbi och sa hej på Skype oxå, vilket var trevligt. Sen stängdes generatorn av och min Skype-konversation avbröts. Jag tog då en promenad i det härliga höstvädret, Rilana ville gå till Brookdale Park så det blev en mysig runda där. Efter det gick vi till... Wait for it... Starbucks. Vilken överraskning va? Min favoritkaffekille var där efter att ha varit borta i ungefär en vecka, vilket jag var himla glad över, haha. Under de fem timmarna som vi var där hann det droppa in några andra au pairer; Steffi kom dit först, sen Heike och sist Lisa och Josefine (en svensk tjej faktiskt). Jag och Rilana blev himla sugna på glass efter ett tag och bestämde oss för att köpa med oss lite Ben & Jerry's till mitt hus. Vi skulle precis äta middag dock så glassen fick vänta en stund, men efter middagen och en hel massa tjöt med mina värdföräldrar och C så blev det glass och senaste avsnittet av The Vampire Diaries som vi inte har kunnat se pga strömavbrottet. Sen åkte Rilana hem och nu sitter jag här i min säng (hm, på min madrass nere i vardagsrummet...) och komponerar ihop finfina blogginlägg till er. 

På tisdag åker min värdfamilj på semester i sex dagar och lämnar mig och vovven kvar här. Vi kommer dock flytta in i ett hus med vatten, värme OCH ström på tisdag kväll - weeeehoo! Det är det ju synd att klaga på, även fast det kommer kännas himla konstigt att bo tillsammans med folk som jag träffat två gånger, men tre nätter ska jag väl klara av! Detta kommer antagligen innebära unlimited wifi oxå och det sägre man ju verkligen inte nej til... Nu måste jag gå, datorn dör snart. Hörs senare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0