2012-11-15

Som ni kanske har märkt så har jag varit ganska nere i veckan. Detta beror på många olika saker, men framförallt alla dessa läxor som jag inte känner att jag har nån kontroll över. Dock är det så skönt att få höra från mina värdföräldrar att de tycker att jag gör ett bra jobb ändå och att de för en gångs skull förstår hur jag har det på dagarna med kidsen. Idag var förresten första kvällen på drygt en vecka som jag kunde sitta ner och verkligen prata med K och B om allt möjligt. Inga läxor eller så att ta hand om. Det känns som att det var hundra år sedan det hände senast. Fast det var egentligen bara nån dag innan de åkte på semester. 

Ja, jag vet inte riktigt vad jag ska berätta om min dag. Den har inte varit så spännande. Skrev på min uppsats, skrev meddelanden till Mona och Lena, skrev ett blogginlägg till er, vek tvätt, satt på biblioteket med kidsen och tjaffsade med A om hennes läxor. Alltså, ni ska bara veta hur skönt det är att den här veckan är över! Om exakt fem veckor lämnar jag förresten Montclair och New York för gott - då blir det Texas fram till den 9 januari och sen åker jag hem. Om 8 veckor är jag hemma. Rätt sjukt ändå att jag har varit här i 44 veckor typ. Och så mycket jag har hunnit med! Dock känner jag mig väldigt klar här, speciellt med au pairandet. Jag kommer inte direkt sakna jobbet, men det kommer bli svårt att lämna min värdfamilj. Igår frågade A och C varför jag ska åka hem efter bara ett år och jag förklarade då för dem att man kan välja på att stanna ett år eller längre men jag valde att inte förlänga och de blev så besvikna. Det var riktigt jobbigt faktiskt. De har sina stunder de där två alltså.

Nä vet ni vad, dags för mig att sova lite grann. Imorgon väntar engelskalektion igen, sen ska jag hämta hunden hos groomern och efter det är det jobb UTAN LÄXOR. Jag älskar fredagar.

Kommentarer
Postat av: Monika

Du är bäst Emmis! Om bara ett litet tag kommer du vara hemma, dessa 8 veckor kommer gå så fort! :)

2012-11-16 @ 20:21:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0