2012-11-21: Dan före dopparedan

Så här var det att vara på Starbucks idag... Haha.
Ja, lite så känns det: som dagen innan julafton. Hela dagen har bestått av förberedelser inför morgondagens Thanksgivingfirande, och antalet förberedelser är ungefär lika många som inför julafton. K har bakat och lagat mat hela dagen och hela kvällen så imorgon kommer jag föräta mig på rökt kalkon (alltså fattar ni att jag ska äta en sån HÄR (<-- Länk) kalkon? Hur coolt är inte det lixom!), pumpamuffins, stuffing (ni vet, man brukar äta "stuffed turkey" på Thanksgiving men nuförtiden har man stuffingen på sidan om, pga hälsoskäl - det är tydligen inte alltför hälsosamt att laga stuffing (vad är det svenska ordet för det?) i en rå kalkon), squaschshoppa, osttoppar, pumpa-cheesecake, sötpotatisgratäng eller nåt sånt och säkert ett tiotal andra rätter oxå. Gissa vad jag ser mest fram emot? Kalkonen. Alltså seriöst, det är ju så sjuuukt coolt! Mannen i familjen som vi firar Thanksgiving med imorgon brukar alltid röka kalkonen själv så han tar alltså hela den där fågeln, stoppar in den i en megastor ugn eller nåt och låter den ligga där en stund, och sen äter man den. När K berättade detta för mig idag så sken jag upp som en sol och frågade om det verkligen är så det går till, och hon bara skrattade åt mig... Gissa vem som kommer ta kort på typ varenda liten sak imorgon? Haha. Nja, kanske inte, men iaf på kalkonen!

Som sagt så var K hemma från jobbet idag för att hinna laga all mat. Det innebar att jag inte direkt behövde jobba mer än en stund imorse och sen har jag mest hängt med dom resten av dagen. Jag hjälpte K att göra stuffingen men annars pratade vi mest medan hon lagade all mat (jag frågade faktiskt om hon ville ha hjälp men jag tror att hon insåg att det inte skulle funka så bra när hon bad mig hämta rosmarin och jag kom in med timjan). Jag hann även med en sväng till Starbucks (följer ni mig på Instagram så har ni sett typ roligaste smset om min upplevelse där idag) och butikerna där borta, letade efter presenter till nära och kära. Gick rätt dåligt dock... När kidsen kom hem från skolan så pysslade jag och A lite grann och sen tog vi en cykeltur till Edgemont Park. Lillkillen cyklade iväg utan jacka, vantar, mössa och halsduk, gissa vem som frös? Faktiskt inte han, för han har världens bästa au pair som lånade ut sin jacka och vantar till honom - så jag frös istället. Det var sjukt kallt! Ikväll blev det pizza till middag, och jag fattar fortfarande inte varför de ÖSER på med vitlök på pizzan här. Alltså det är galet mycket vitlök på dom! Jag gillar inte det. Men pizzan var helt okej god ändå. 

Nu ska jag kolla på några avsnitt av Castle. Imorgon ringer klockan 6:00 för kl 7:45 åker vi in till New York för att kolla på the Thanksgiving Parade och sen bär det av till Connecticut! Om jag inte bloggar så vet ni varför - jag vet fortfarande inte om jag tar med mig datorn eller inte. Annars får ni ha en superbra torsdag och fredag allihopa!

Kommentarer
Postat av: Monika/Lovisa Johansson

Hahaha!! Jag vill ocksa ata en san kalkon som Joey har pa huvvet..

Svar: Joey? :O
Emma

2012-11-24 @ 10:04:22
URL: http://johanssonabroad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0