2012-11-23


Den här boken önskar jag mig, den kostar endast $150 på Barnes & Noble. Vilket fynd va?

Fint skyltfönster hos Sockerbit.
Lovelovelove.

Dagens shopping.

Köpte lösgodis på Sockerbit och fick med ett recept på pepparkakor, måste testas ju!
 
Nu är jag tillbaka i New Jersey efter att ha spenderat det senaste dygnet i Connecticut och New York för Thanksgiving-firande och Black Friday-shopping. Thanksgiving startade redan kl 7:45 igår morse då vi hoppade in i bilen för att åka till en av Kerri's vänner i New York där vi skulle kolla på Macy's Thanksgiving Parade. Efter denna två timmar långa parad (det kommer bilder från den nån annan gång) så åkte vi hem för att packa in mat och våra övernattningsgrejer i bilen samt hämta hunden och sen bar det av till Fairfield i Connecticut. Där åt vi alldeles för mycket mat, spelade spel samt lyssnade på hårdrock. Familjen som vi var hos var jättesnälla och roliga, men jag tycker alltid att det är lite svårt att träffa nytt folk när alla känner alla utom jag. Jag håller mig gärna lite i bakgrunden då, vilket hände igår. Dock kom jag över det efter nån timme eller så och hade en väldigt trevlig kväll. Imorse åt vi frukost tillsammans innan vi drog vidare, jag åkte till New York och resten av min familj åkte till Pelham för att träffa några vänner.

Jag hängde i min favoritstad från kl 12 till 8:30 och fick köpt tre julklappar och två andra presenter, inte dåligt! Det enda som jag köpte till mig själv var kaffe och middag (äta bör man, annars dör man, eller hur?). Det där med Black Friday är dock inte riktigt my cup of tea... Alldeles för mycket folk. Jag fick panik när jag var i en butik på Fifth Ave så jag promenerade ner till Starbucks vid Union Square och stannade där i ungefär två timmar innan jag vågade mig in i en butik igen. Barnes & Noble blev första stoppet, sen favoriten Sockerbit (där jag på riktigt kan spendera en timme med att bara titta på allt godis), sen tog jag tunnelbanan över till Brooklyn för att kolla in finaste skylinen (sorry för urkass bild), sen tillbaka till Manhattan där det blev en sväng till Build-A-Bear och ytterligare ett stopp på Barnes & Noble. På vägen hem stannade jag till på Chipotle och köpte middag. Gud va gott det var. Som alltid så hade jag en supermysig dag i mitt älskade New York. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0