Boston: Boston Freedom Trail


Massachusetts State House
Park Street Church
King's Chapel Burying Ground
Old City Hall
Old State House Museum & Boston Massacre Site
Boston South Market
Boston Quincy Market
Boston North Market
Holocaust Memorial
Boston Navy Yard
 
Genom Boston går det en "röd tråd" om man vill kalla det så - det är lixom ett rött streck som går förbi en massa kända platser. Detta kallas Boston Freedom Trail, vilket var sista attraktionen på min lista. Den börjar vid Boston Common och går hela vägen upp till Boston Navy Yard så det är en ganska lång promenad. Det står i en guidebook som min värdfamilj har att den är 4 km lång, men det stämmer inte, den måste vara längre än så. Hur som helst så var det rätt mysigt att promenera runt där, och jag såg som sagt en massa olika sevärdheter. Min favorit var South, Quincy och North Market - massor av folk, massa kul aktiviteter, MAT och en härlig stämning helt enkelt. Det andra är nog lite för historiskt för min smak, jag är inte så mycket för historia. 

Efter att jag hade kommit fram till Boston Navy Yard så var jag tvungen att gå hela vägen tillbaka till centrum - de har vanligtvis en water taxi som man kan åka med därifrån men sista turen på lördagar är tydligen kl 6:30pm och jag var där strax före 7. Runt halv 8 var jag tillbaka vid South Station och försökte hitta ett öppet Starbucks så att jag kunde vila och fördriva tiden innan jag skulle åka tillbaka till New York vid midnatt. Det tog lång tid innan jag hittade ett Starbucks som var öppet! Jag är väldigt bortskämd med New Yorks Starbucks som för det mesta är öppna till midnatt, så när jag såg att det närmsta Starbuckset stängde redan kl 7 trodde jag att de skojade med mig. Visst, det var en lördag, men ändå? Helknasigt verkligen. Jag hittade ju ett till slut, och där hängde jag ett par timmar innan jag gick tillbaka till South Station och väntade på bussen tillbaka till New York som var över en timme sen... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0