Chicago, dag 2: Millennium Park

 
Efter Willis Tower promenerade vi bort till vad jag trodde var något som alla förknippar Chicago med, nämligen The Bean eller Cloud Gate som den här spegel...saken heter. När jag tänker på Chicago så är det detta som jag tänker på först, men det verkar inte som att nån annan gör det? Inte ens min värdmamma, som bodde där under några år, visste vad detta är för nåt. 

Hur som helst. Denna skapelse finns mitt i Millennium Park och är en riktig turistattraktion. Det var fullt med folk där, bland annat sprang vi in i en tysk tjej med en svensk kompis som jag pratade lite grann med, det känns så himla konstigt att prata svenska bara sådär lixom. Han kom iaf från Gävle (men visste att man säger "gött" på västkusten) men pluggar nu i Wisconsin och de hade kört ner därifrån till Chicago tydligen. De var båda riktigt trevliga! Under tiden som vi var i parken så började det även regna så alla som var vid The Bean tryckte ihop sig under skulpturen vilket var rätt mysigt faktiskt, haha. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0