2012-10-11

Förra veckan var en väldigt speciell vecka. Som ni vet så flög B ner till Texas på måndagen och lämnade K, barnen, hunden och mig kvar i New Jersey. Anledningen till detta var en familjekris vilket ju inte är roligt på något sätt, men något positivt förde det med sig iaf. Eftersom att jag och K var de två som ansvarade för att allt skulle flyta på bra här hemma så spenderade vi ganska mycket tid tillsammans på kvällarna vilket har lett till att vi har fått en helt annan slags relation. En väldigt mycket bättre sådan, ska jag väl tillägga. Detta märktes speciellt mycket i måndags när K kom hem från jobbet. Hon gav mig ett tackkort för att jag hade passat hunden när de var i Texas vilket ju var väldigt snällt av henne, men det låg nånting inuti kortet oxå... Ja, ni ser på bilden vad det var som gömde sig där i. Två biljetter till musikalen Once som jag har velat se i tusen år typ. När jag läste det som stod på papperet så blev jag lite tårögd faktiskt, det är inte varje dag jag får en så dyr present som tack för att jag passar hunden lixom. Visst, det är säkert en hel del annat som bidragit till att jag fick biljetterna, men ändå lixom - musikalbiljetter är inte billiga kan jag tala om. Hur som helst så kändes det verkligen som att min värdmamma uppskattade mig otroligt mycket mer än hon nånsin tidigare har gjort vilket jag tyckte kändes väldigt bra. 

I övrigt så börjar det märkas att jag snart lämnar Montclair. K och B matchade med en ny au pair igår, A är helt underbar mot mig och tycker att jag ska börja plugga på Montclair State University och bo hemma hos dem, C är sitt vanliga glada jag och D... Ja, han är väl som vanligt. Lite mer öronpussar än jag är van vid kanske. Dagen flöt på bra; C tog sig bort till bussen själv imorse, jag skypade med bästa Lena, kidsen kom hem från skolan tidigare än vanligt, A hade typ ingen läxa, C hade lite mer läxor än sin syster, vi åt Summer Pasta till middag, Vampire Diaries hade säsongspremiär och Beauty & The Beast började oxå. Perfekt kväll! Imorgon är det dags att åka till ECC igen för min engelskakurs... Döda mig någon, snälla?

Kommentarer
Postat av: Monika/Lovisa Johansson

Ah va grymt! Du ar sa duktig!! Jag ar himla stolt over min fru, maste jag saga. Och nej, jag tanker inte doda dig. Strunta i henne, hon ar inte vard det :)

2012-10-12 @ 11:36:05
URL: http://johanssonabroad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0