2012-10-21

Times Square imorse kl 5 - ganska tomt.
Brooklyn Heights.
Brooklyn Heights - gatorna runt denna "park" heter Pineapple (ananas), Orange (apelsin) och Cranberry (tranbär), därav namnet "Fruit Street Sitting Area".
Downtown Manhattan.
Brooklyn Bridge.
Lycka!
Mums! Är inte godispåsen helt fantastiskt söt förresten?
 
Hej på er! Jag är nu hemma från Boston, inlägg med bilder på vad jag hade för mig där igår kommer imorgon eller på tisdag (har ju min engelskaläxa att skriva oxå så det kanske t.o.m. blir först på onsdag som jag har tid att berätta om helgen). Jag hade det iaf ganska bra där uppe, bra blandat med dåliga händelser men det mesta var bra. En sak som inte var bra var att bussen i fredags till Boston var över en timme sen (så jag kom fram till Boston kl 6 istället för 5... vilket iofs inte gjorde så mycket, men ändå) och även bussen hem inatt var sen.
 
Jag kom fram till New York kl 5 imorse och promenerade då upp till Times Square och åt frukost på Starbucks (de har gratis wifi där vilket är enda underhållningen så tidigt i New York). Klockan 8 öppnade Forever 21 på Times Square så jag spenderade några timmar där inne och sen blev det en sväng till H&M, souvenirbutikerna runt Empire State Building och Victoria's Secret. Svängde förbi Sockerbit i West Village och köpte med mig en Marabou Mintkrokant, lösgodis (alltså guuuuuud va gott det är) och en t-shirt som det står "Ha en söt dag" på, så gullig. Kul att prata svenska en liten stund oxå, fast jag har märkt att den senaste tidens svenska konversationer via iMessage har börjat messa med min engelska... Inte bra.
 
Sedan åkte jag över till Brooklyn, närmare bestämt Brooklyn Heights, för att vänta på att min värdfamilj skulle åka hem. De var i DUMBO och frågade om jag ville ha skjuts hem vilket ju är dumt att tacka nej till så de hämtade upp mig och vi åkte hem till Montclair. Det första jag gjorde när jag kom hem var att lägga mig och sova i två timmar - jag kunde inte direkt sova på varken bussen till Boston eller bussen från Boston, jag har sovit ungefär 5 timmar sen i fredags så jag var helt utmattad. Vaknade igen runt kl 18 och bestämde mig då för att hålla mig vaken så att jag kan sova inatt, smart va? Jag hjälpte K med middagen och efter middagen skickade de upp mig till mitt rum så att jag skulle gå och lägga mig, B blev t.o.m. lite småtrött på mig när jag sa att jag iaf kunde plocka undan min egen disk, haha. Så söta är dom. 
 
Nu är det dock verkligen dags för mig att släcka ner här, klockan är snart 10 vilket är lite väl sent med tanke på hur mycket jag har sovit de senaste dagarna... Men aja. Jag hoppas att ni får en trevlig måndag!

Kommentarer
Postat av: Monika/Lovisa Johansson

Aaah! Va sugen jag blev pa marabou nu da.. Skicka hit lite? ;)

2012-10-22 @ 09:52:58
URL: http://johanssonabroad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0