2012-10-24

Den här veckan har gått sjukt fort! Imorgon är det torsdag, sen fredag och sist men inte minst - helg! Visserligen jobbar jag hela helgen typ (lördag kväll och söndag eftermiddag+kväll) men det blir en sväng till New York på lördag vilket ska bli mysigt. Jag gillar New York. Det kommer kännas oerhört konstigt att lämna den staden.

På tal om det, vet ni vad jag kommer göra den 20 december? Något som jag är sjukt taggad på och som jag aldrig trodde att jag skulle få chansen att göra... Jo, jag kommer flyga till Texas den dagen. Min värdfamilj bjöd med mig till Texas för att fira jul där. Woah lixom! Det ska bli så sjuuuukt awesome!! Vi åker som sagt den 20 december och stannar ett bra tag. Jag kommer inte komma tillbaka till New York innan jag åker hem, utan jag flyger direkt från Texas... Wahwahwah. Om 8 veckor kommer jag alltså ha min sista helg i New York på ett bra tag. Åh, vilken separationsångest jag har. Jag vill inte åka härifrån. De senaste veckorna har jag varit så himla taggad på att få komma hem, hem till Lavön, men nu när jag bara har några få veckor kvar i Montclair och New York så har jag insett att det kommer bli så svårt att åka härifrån. New York har under dessa 9 månader blivit mer hemma än någon annan stad jag nånsin besökt, och min värdfamilj har kommit att bli extra föräldrar och extra syskon. Bara tanken på att säga hej då till A och C gör mig lite tårögd faktiskt... 

Okej, enough dysterhet - jag har ju faktiskt 8 veckor kvar tillsammans med New York och hela 11 veckor kvar med min underbara värdfamilj. Det här med att jag åker till Texas (södra Texas, kommer ej ihåg namnet på stället just nu) och inte kommer tillbaka till New York innebär ju att om ni får för er att skicka typ julkort och så, så är det inte säkert att jag får dom. Jag kan ju tycka att ni kan spara portokostnaden till en fin julklapp- och välkommen hem-present istället... ;) Nämen seriöst, känn inte att ni måste skicka hit en julhälsning - det är bättre att jag får det när jag landar i Sverige. Och om nån har funderat på att skicka hit en julklapp så har jag bara en sak att säga - GÖR DET INTE. Jag kommer garanterat inte ha plats i min resväska och jag vill ju inte lämna det här. Så det är bättre att ni sparar den (och pengarna ni skulle behöva spendera på portot!!) till senare. OBS! Det är inte så att jag förväntar mig att få julklappar från er där hemma i Sverige, utan jag bara säger detta mer som en slags försiktighetsåtgärd typ. 

En sista sak innan jag släcker ner här; har ni kollat på Torka aldrig tårar utan handskar? Om inte - SE DEN. Det är det bästa på svensk TV på länge. Jag såg hela igår (tre delar, varje del är 1 timme lång), jag kunde inte sluta kolla. För er som är intresserade så finns den på SVT Play i ungefär 27 dagar till. Enjoy guys.

Jag ska berätta om Boston oxå, men det blir först imorgon för nu ska jag sova. Trevlig torsdag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0