2012-09-01

Hej på er! Sorry för att jag inte har uppdaterat, men förhoppningsvis förstår ni att bloggen inte direkt är min största prioritering när jag har finbesök från Sverige. Anyways, igår åkte mamma, pappa, Daniel och Simon hem efter 10 superbra dagar i New York. Det var inte helt lätt att åka ifrån flygplatsen kan jag säga, speciellt med tanke på att huset var helt tomt då min värdfamilj åkte till Rhode Island igår förmiddag. Men jag lyckades ta mig hem ändå och somnade rätt fort. 

Idag började jag dagen med frukost på Raymond's tillsammans med Marie (det gick jättebra att köra dit pappa ;)). Vi båda valde pannkakor men till skillnad från IHOP så fick man här färsk frukt istället för äckligt sylt, och de var inte heller så där sjukt mättande. Frukosten klarade vi av snabbt vilket var nödvändigt då Marie skulle hem och packa, hon åker nämligen tillbaka till Tyskland idag. Lite småtråkigt sådär :( Efter frukosten åkte jag ut till Willowbrook och köpte ett par nya jeans (de har just nu Levis-jeans för endast 30 dollar, bäst att passa på), nya skor, ny tröja, ett par ringar, och ett par andra byxor... Ja, det blev en hel del grejer men konstigt nog inte så farligt dyrt! 

Just nu håller jag på med tvätten, efter en veckas semester så var tvättkorgen ganska full plus att det var massor av handdukar och lakan som skulle tvättas, men så fort jag är klar med det ska jag bege mig ut på en promenad tror jag. Dock är det ett tag kvar tills tvätten är helt färdig så jag tänkte först skriva några inlägg om vad jag och familjen hittade på i New York, så stay tuned!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0